Executivul a stabilit priorităţile în infrastructură pentru anii 2011-2013
- Adam Popescu
- 17 octombrie 2010, 10:34
STRATEGIE. Printre obiectivele Ministerului Transporturilor sunt autostrăzile şi reconstrucţia infrastructurii rutiere şi feroviare afectate de dezastre naturale - inundaţiile din luna iulie 2005.
Potrivit Strategei fiscal-bugetară elaborată de Guvern pe perioada 2011-2013, Ministerul Transporturilor vrea să finalizeze cele patru autostrăzi, să construiască variante de ocolire şi să reabiliteze mai multe linii de cale ferată: proiect de restructurare în domeniul transporturilor etapa a III-a, proiect de reabilitare a drumurilor etapa a III-a, variantă de ocolire a municipiului Piteşti, terminal sosiri interne la aeroportul din Timişoara şi creşterea eficienţei termice a clădirilor Spitalului General CF Ploieşti.
Anul viitor ministerul Transporturilor ar urma să aibă un buget de peste 11 miliard de lei, din care 8,1 miliarde vor fi folosiţi pentru investiţii. Executivul vrea, de asemenea, să crească bugetul instituţiei cu cel puţin un miliard de lei în 2012 şi 2013.
Guvernul vrea autostrăzi în 2013
Între 2011 - 2013 "MTI îşi propune să finalizeze 29 obiective/proiecte/programe de investiţii. Dintre principalele proiecte propuse a se finanţa în intervalul 2010 - 2013 menţionăm: Autostrada Bucureşti - Braşov, Autostrada Braşov - Cluj - Borş Autostrada Cernavodă - Constanţa, Autostrada Arad - Timişoara şi by-pass Arad", se precizează în Strategie. Alte proiecte pe care şi le propun guvernanţii să le finalizeze sunt: variantele de ocolire a oraşelor: Constanţa, Deva - Orăştie la standard de autostradă, Cluj Est şi Nord - Est, a municipiului Iaşi etapa I şi fluidizarea traficului pe DN1 între km 8+100 - 17+100, Sibiu, Suceava, Lugoj şi centura rutieră în zona de nord a Municipiului Bucureşti.
Metrou până la Otopeni şi Drumul Taberei
Autorităţile spun că vor mai termina alte două magistrale bucureştene de metrou: Magistrala IV - metrou şi legătura reţelei de metrou cu aeroportul internaţional Henri Coandă - Otopeni. Şi pe rutele feroviare Băneasa -Feteşti, Câmpina -Predeal, cea din urmă fiind în reabilitare de mai bine de cinci ani. În plus, statul şi-a propus să reabiliteze, după mai bine de cinci ani de când a fost inundată, caleta ferată afectată de dezastrele naturale din iulie 2005.
Alte proiecte pe care Guvernul şi le-a propus să le finalizeze sunt:
- reabilitarea liniei de cale ferată Curtici - Simeria
- facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap în reţeaua de metrou Bucureşti-construcţia infrastructurii de acces rutieră şi feroviară la cel de-al doilea pod Calafat - Vidin
- reabilitarea liniei feroviare Bucureşti - Constanţa
- reabilitarea liniei de cale ferată Curtici - Simeria
- apărări de maluri pe canalul Sulina
- lucrări de îmbunătăţire a condiţiilor de navigaţie pe Dunăre sectorul Călăraşi - Brăila şi studii adiacente
- canal navigabil Dunăre - Marea Neagră