Ultimul film din serie are calităţi în măsura în care îţi ia copiii de pe cap timp de o oră şi jumătate. Altfel, seria "Ice Age" s-a diluat considerabil, inclusiv la nivel de originalitate.
Merită însă spus că noul lungmetraj - pe numele lui complet "Ice Age 4: Continental Drift/ Epoca de gheaţă 4: Continente în derivă" -, regizat de Steve Martin şi Mike Thurmeier, recuperează ce a pierdut în dialoguri (în mare parte, umorul şi intertextualitatea) şi scenariu (mai precis, creativitatea) la nivel de imagine şi, mai ales, la nivelul îndemânării cu care realizatorii filmului se folosesc de 3D. Acţiunea se mută pe mare Totul începe, ca de obicei, cu cavalcada lui Scrat după preţioasa ghindă. Fireşte, ea este cea care ajunge să cauzeze mişcări de plăci tectonice, astfel distrugând habitatul eroilor noştri: mamutul Manny (vocea lui Ray Romano) şi familia lui, compusă din soţia Ellie (Queen Latifah), fiica adolescentă Peaches (Keke Palmer) şi doi oposumi, alături de prietenii săi, Sid (John Leguizamo) şi Diego (Denis Leary). Forţate de circumstanţe, mama şi fiica mamut se separă de trio-ul de prieteni, acompaniat de bunica lui Sid. Cei patru ajung pe mare, plutind pe un aisberg, şi trebuie să dea piept cu piraţii. Însă Manny e determinat să-şi reîntregească familia. Când francizele se încrucişează Odată cu echipajul piraţilor intră în scenă voci noi de vedete; lui Peter Dinklage, premiat pentru rolul din "Urzeala tronurilor", îi revine personajul maleficului lider al piraţilor, în timp ce Jennifer Lopez se alege cu Shira, o felină sexy, când bună, când rea, din punct de vedere moral. Povestea se desfăşoară, conform credo-ului familist al francizei, pe două fire epice - unul urmăreşte aventurile celor trei prieteni şi ale bunicii lui Sid, celălalt - călătoria animalelor rămase pe ţărm, bineînţeles axându-se asupra lui Ellie şi Peaches, care trăieşte o criză adolescentină de identitate. Necazul scenariului este că se străduieşte atât de mult să pună punctul pe importanţa valorilor familiale, respectarea individualităţii şi a prieteniei şi pe lipsa de relevanţă a conformismului că sfârşeşte într-o naivitate deplorabilă, predictibilitate şi în găselniţe ieftine pentru a propulsa acţiunea. Cea mai săritoare în ochi dintre acestea este încrucişarea francizei "Epoca de gheaţă" cu "Piraţii din Caraibe". Elementele comune sunt frapante - de la femeia-pirat cu moralitate ambiguă, lupta pentru corabie, apariţia sirenelor şi până la piratul-şef dependent de răzbunare. De parcă nu era suficient, se include şi o hartă care ar duce la o comoară. Lungmetrajul "Epoca de gheaţă 4" rulează în România în premieră în cursul acestei săptămâni. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/0yFM32FwrDk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> 80,3 de milioane de dolari a încasat "Epoca de gheaţă 4: Continente în derivă" la premiera din 34 de teritorii