Englezii "au dopat" micul gigant

Englezii "au dopat" micul gigant

Mini John Cooper Works intră în cursă cu 211 cai-putere

Revitalizarea ofertei pe piaţa auto nu se mai limitează doar la producerea de noi modele. BMW Group s-a îndreptat către o soluţie mult mai profitabilă din punct de vedere financiar şi a apelat la îmbunătăţirea modelelor deja existente în portofoliu. Aşa a ieşit la rampă Mini John Cooper Works 2008. Prezentată în premieră la Salonul Auto de la Geneva, maşina este în prezent disponibilă şi în România, cu un preţ începând de la 24.280 euro, fără TVA.

Iniţial, John Cooper Works (JCW) era un kit special oferit opţional de constructor pentru modelul de top al gamei. Din februarie însă, JCW a renunţat să mai tuneze automobile la comandă şi a lansat o linie proprie.

Lifting sub capotă

Primele „experimente“ ale casei de design pleacă de la modele Cooper S şi Clubman. Informaţiile că o parte dintre echipările variantei destinate exclusiv circuitelor de curse - Mini John Cooper Works Challenge - se regăsesc şi sub capota „surorilor“ de stradă nu reprezintă un zvon. Ele se concretizează în sistemul de transmisie şi şasiul, aceleaşi pentru toate cele trei modele.

Noile staruri „dopate“ au ieşit pe poarta uzinei din Oxford după ce au trecut prin vaste „suferinţe“: de la „operaţii estetice“ la îmbunătăţirea echipamentelor.

Astfel, ambele variante au în dotare un motor pe benzină de 1.6 litri, supraalimentat. Deşi e acelaşi propulsor folosit la Cooper S, în cazul John Cooper Works producătorul a făcut modificări la capitolul putere - de la 174 de cai şi un cuplu maxim de 5.500 rpm la 211 de cai, cu un cuplu de 6.000 rpm. Capacitatea motorului a dus însă la sporirea sensibilă a consumului de combustibil, situat la noul model la valoarea de 6,9 litri, în regim mixt. Cu doar 0,5 litri mai mult decât predecesorul său.

Fără emoţii

Atât alternativa lui S, cât şi cea a lui Clubman ating aceeaşi viteză maximă: 238 km/h. Britanicii au lucrat şi la demarajul micuţului „musculos“, astfel încât de la 0 la 100km/h se scurg doar 6,5 secunde. Performanţele respective nu trebuie să le dea emoţii pasagerilor. Noile modele beneficiază de multiple echipamente de siguranţă: asistare la frânare şi la pornirea din rampă, sistem sport de decelerare cu ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBFD/distribuţ ie electronică a forţei de frânare) şi Cornering Brake Control (CBC/ control electronic al frânării în viraje).

Pus să aleagă între un Mini John Cooper Works şi varianta Clubman, unui ecologist îi va fi greu să ia o decizie pentru că nivelul emisiilor de noxe este similar: 165 CO2 gr/km.

PĂTRĂŢEL. Micuţul „dopat“ de JCW are posterior obraznic, garnisit cu spoilere şi două ţevi de evacuare

CASETĂ TEHNICĂ

Motor: 1.6 litri, benzină Putere maximă: 211 cai-putere Viteza maximă: 238 km/h Consum mediu: 6.9 litri/km Greutate: 1.205 kg

INSPIRAŢIE. Detaliile folosite la interior întăresc tuşele retro ale modelului produs în uzinele din Oxford

Ne puteți urmări și pe Google News