Fără gropile din asfalt, preţurile exagerate şi cu monumentele neîngrijite, odată prelucrată într-un studio, România le-a părut francezilor o destinaţie care merită descoperită, într-un clip promovat de cunoscuţii sportivi. Dacă până acum, Elena Udrea s-a urcat pe cal, a făcut cârnaţi, a dansat şi a plâns de dragul turismului românesc, de data aceasta a pus mâna pe racheta de tenis, împotriva unui adversar redutabil: Ilie Năstase. Şi chiar dacă l-a confundat pe alocuri cu voleiul, aşa cum ea însăşi a recunoscut, tenisul i s-a părut “un sport frumos şi destul de uşor”.

Cum se înmulţesc turiştii văzând cu ochii

“Bună ziua, sunt Nadia Comăneci şi vă prezint România”- clipul a venit ca răspuns la întrebarea trecătorilor din faţa primăriei pariziene, curioşi să afle de unde răsărise terenul de tenis. Dacă mănăstirile din Bucovina, litoralul şi Carpaţii abia au stârnit interesul celor prezenţi, începerea jocului de tenis a mai animat atmosfera.

Trecătorii s-au înghesuit să obţină autografe de la cei doi sportivi şi să asiste la meciurile demonstrative din timpul după-amiezii, în timp ce, pe un ecran gi gant, rulau imagini de la semifinalele Roland Garros. Dacă nu ar fi existat flyerele şi mingiile de tenis cu România, francezii ar fi uitat repede că, prin evenimentul prezentat, autorităţile române voiau să-i invite în concediu la ei în ţară.

Entuziasmată de interesul spectatorilor, Elena Udrea s-a arătat convinsă de succesul acestei campanii, care a costat statul 88.000 de euro. “Dacă în urma evenimentelor de Paşte şi 1 Mai, numărul turiştilor a crescut cu 200% faţă de anul trecut, avem motive să credem că, în tot anul 2009, vom avea cu cel puţin 10% mai mulţi turişti faţă de 2008”, a declarat ministrul.

Românii din Franţa au dat buzna la pliante

Terenul de tenis improvizat a atras şi mulţi turişti, dar şi români de tot felul care locuiesc în zonă. Unii dintre ei au profitat de promoţii pentru a-şi umple buzunarele cu broşuri şi mingi de tenis cu autografele celor doi mari sportivi, Nadia Comăneci şi Ilie Năstase.

PROIECT

Imnul turistic, imnul verii

Elena Udrea susţine că promovarea României este abia la început. Următorul pas al ministrului este transformarea imnului turistic – Romania, the land of choice – într- un hit al verii. “Pe 11 iunie vom lansa la Bucureşti, într-un club, varianta mixată a imnului turismului. Cred că avem toate motivele să sperăm că va fi popular în rândul tinerilor, întrucât la prima difuzare într-o discotecă, la Mamaia, reacţia a fost cât se poate de bună”, a afirmat Elena Udrea. Melodia compusă de Marius Moga şi interpretată de acesta alături de Smiley, Felicia Filip, Loredana Groza şi Aurelian Temişan a fost lansată pe litoral de 1 Mai.
 
„ Am ales Parisul pentru debutul acestei campanii, pentru că legăturile României cu Franţa sunt foarte strânse. Bucureştiul era numit odată Micul Paris”, a declarat Udrea, la debutul campaniei de promovare. Ea i-a invitat pe turiştii francezi să viziteze România şi le-a promis că românii vor fi gazde ospitaliere. „Sperăm ca Bucureştiul să redevină Micul Paris”, a spus Udrea.
 
Corespondenţă din Paris