Pentru "bobocii" de cinci-?ase ani, orele se vor transforma, de anul viitor, în excursii educative cu clasa. Metoda are succes în ??rile nordice
Mai pu?ine lec?ii la clas? ?i mai mult? distrac?ie în natur?, cam a?a s-ar traduce propunerea Ministerului Educa?iei pentru elevii de la preg?titoare. Metoda se nume?te „educa?ie în aer liber”, iar proiectul-pilot anun?at s? înceap?, din anul ?colar 2013-2014, în jude?ul Mure?, îi va provoca pe dasc?li s? g?seasc? metode inovative de a-?i preda materia în natur?, la teatru sau la muzeu. La ?coal? ca în tab?r? „Altfel spus, dac? dasc?lul vorbe?te copiilor despre actori, de exemplu, este mai simplu s? înve?e ce este teatrul exact într-o sal? de spectacole. La fel, dac? vorbim despre copaci, este mai bine s? ie?im din clas? ?i s? fim în preajma arborilor”, a explicat sistemul de înv??are, Stelian Fedorca, secretar de stat în Ministerul Educatiei.
- MONTESSORI, metoda COPIILOR care se AUTOEDUC?
Metoda, aplicat? cu succes în ??rile nordice precum Danemarca, Suedia sau Norvegia, încurajeaz? elevii s? descopere latura aventuroas? a înv???rii, intrând în contact cu situa?ii concrete de via??. Beneficiile sun? promi??tor: copiii vor face mai mult? mi?care, vor înv??a s? lucreze în echip? ?i vor memora lec?iile mai u?or. „Singurii care s-ar putea opune sunt chiar profesori, obi?nui?i de ani de zile s? predea din spatele catedrei”, recunoa?te Vasile I?an, rectorul Universit??ii „Al. Ioan Cuza”, unul dintre partenerii proiectului. Acesta d? asigur?ri c? sistemul va fi aplicat la scar? larg?, doar dac? va produce schimb?ri vizibile, a?a cum s-a întâmplat ?i cu alte proiecte ale ministerului Educa?iei. „Suntem datori s? experiment?m ?i s? p?str?m ce-i mai bun. Lua?i exemplul ideii «A doua ?ans?», care încurajeaz? adul?ii s? se întoarc? la ?coal?”, arat? I?an.
- STRU?O-C?MILA de la CLASA ZERO! Vezi UNDE vor înv??a de la anul ELEVII de la PREG?TITOARE