O firmă din Germania vinde ambulant îngheţată în România. Maşinile galbene Family Frost îşi anunţă clienţii cu o sonerie specifică.
Osonerie amuzantă care seamănă cu o alarmă de poliţie se aude de dimineaţa până seara, într-o zi a săptămânii, în mai multe localităţi din Prahova, Braşov şi în nordul Capitalei. În doar câteva minute de la primul acord al soneriei, de după gardurile înalte ale caselor răsar zeci de capete de copii. „Maşina de îngheţată! Maşina de îngheţată!“, se grăbesc să-şi anunţe părinţii.
Nu sunt surprinşi de „muzicuţa“ care se aude o dată la 10-15 minute pe străzile lor. De la începutul verii şi până acum s-au obişnuit cu prezenţa unei maşini galbene, încărcată cu îngheţată, care aduce deserturi estivale chiar la poarta lor. Maşina face popasuri acolo unde apar şi clienţi.
O oprire atrage însă aproape instantaneu alţi copii cu biciclete care pândesc pe la colţuri gigantica ladă frigorifică pe patru roţi. Aceste scene sunt unele obişnuite pe străzile unor oraşe prahovene precum Câmpina sau Breaza. Şi prin Braşov maşina de îngheţată trece în fiecare sâmbătă. „În Capitală acoperim zona de nordest, dar mergem şi în localităţile spre Ploieş ti“, susţin reprezentanţii companiei. Vânzare bună la sate Nici comunele nu sunt ratate de maşinile galbene Family Frost. La Cornu, comună cunoscută mai ales datorită unor politicieni precum fostul premier Adrian Năstase, care şi-au construit case de vacanţe aici, maşina de îngheţată ajunge în fiecare sâmbătă. Îngheţata de la chioşcurile din centrul comunei nu mai prinde, cel puţin la sfârşit de săptămână. Sunt şi clienţi care se aprovizionează pentru toată săptămâna.
„Copiii cumpără de obicei o îngheţată pe băţ, dar părinţii iau şi câteva caserole. Vindem cam de 1.500 de lei pe zi, numai în Cornu. Acum, în vacanţă, e mai greu, că sunt bucureştenii care au case aici şi sunt deja plecaţi în alte locuri“, susţine unul dintre şoferii care duc îngheţată şi alte produse congelate din poartă în poartă. Conform conceptului de vânzări al companiei, maşina trebuie să sosească la aceeaşi oră, în acelaşi loc, în ziua stabilită, însă sirena se aude de la intrarea în localitate. „Sunt zile în care merge mai bine, zile în care merge mai slab, însă la comune vindem bine pentru că oamenii nu au prea multe opţiuni“, spune şoferul. Fiecare şofer de pe cele câteva maşini trece săptămânal prin şase localităţi. Sistemul de vânzare este simplu. Şoferul coboară de la volanul maşinii care aduce îngheţată, deschide lada frigorifică, iar clientul îşi alege îngheţata dorită de pe pliant. Reprezentantul Family Frost scanează produsul cu un aparat POS portabil şi îi eliberează şi bon clientului. AFACERE EUROPEANĂ Cornete ambulante din Polonia până în Portugalia Family Frost a venit pe piaţa din România în mai anul acesta, potrivit directorului de marketing al companiei, Manuela Rădulescu. Îngheţata este produsă în Ungaria, potrivit managerului de zonă din Prahova, Gheorghe Riciu. „Family Frost face parte dintr-un concern german, este prezentă pe opt pieţe europene, printre care Spania, Portugalia, Ungaria, Slovenia sau Polonia“, a afirmat acesta Reprezentanţii companiei susţin că sunt lideri în Europa în distribuţia directă de îngheţată şi produse congelate.
Îngheţata adusă de maşina galbenă este ambalată în caserole speciale sau pe băţ. Copiii aleg îngheţata pe băţ, dar gospodinele cumpără cantităţi mai mari. Reprezentanţii Family Frost susţin că au pachete speciale de 10-20 de îngheţate pe băţ care sunt destinate celor ce-şi fac provizii pentru toată săptămâna.
Preţul unei îngheţate pe băţ variază între 1 şi 3 lei, iar cel al unei caserole ajunge la aproximativ 13 lei. Preţurile se înscriu în media celor practicate în magazine. Pe lângă clasica îngheţată în diverse sortimente - vanilie, ciocolată, fructe, nuga sau cafea - Family Frost are în ofertă şi altfel de produse congelate: legume, produse din carne, peşte, pizza congelată sau produse de patiserie.