Evenimentul Zilei > Actualitate > DRIVE-TEST: VW Polo 1.6 TDI – 75 CP, elegant și vulnerabil
DRIVE-TEST: VW Polo 1.6 TDI – 75 CP, elegant și vulnerabil

DRIVE-TEST: VW Polo 1.6 TDI – 75 CP, elegant și vulnerabil

Cea mai puțin puternică versiune a motorului turbodiesel de 1.6 litri riscă să strice impresia pozitivă pe care o lasă noul Volkswagen Polo.

A cincea generație a modelului Volkswagen Polo pare, mai mult ca niciodată, un Golf în miniatură. La fel de adevărat este că acela care consideră că mașina germană de semgent B ar fi o miniatură se găsește într-o evidentă eroare.

Ca orice model subcompact din zilele noastre, noul Polo gravitează în jurul lungimii de patru metri. În cazul său, referința amintită nu a fost depășită (Dacia Sandero a făcut asta – și nu este singurul model din clasa B de peste patru metri), dar, chiar și așa, pentru o familie nu prea numeroasă, Polo poate îndeplini cu destul succes rolul de mașină bună la toate.

Ne putem face o idee clară asupra dimensiunilor mai mult decât generoase la care au ajuns mașinile din acest segment dacă ne amintim că, în urmă cu aproape 20 de ani, Volkswagen lansa Golf III, un model cu o lungime de 4,07 metri și o lățime practic identică celei etalate astăzi de Polo.

Ca un costum clasic

Designerii coordonați de Walter da Silva, omul care decide cum trebuie să arate mașinile care apar sub umbrela Grupului Volkswagen, au transplantat pe noul Polo cât de multe elemente de stil de pe planșa Golf VI s-a putut.

A ieșit o mașină mai puțin spectaculoasă ca Ford Fiesta, spre exemplu, dar elegantă – după rețetarul Golf – și care, cel mai probabil, potrivit tipicului german, va ”îmbătrâni” mai frumos ca multe dintre concurentele sale.

Noile modele VW, între care și Polo, apelează cu precădere la ”croieli” sobre, dar deloc retro, care, întocmai unui costum clasic, nu au vârstă.

Surpriză, surpriză, cabina noului Polo a fost înzestrată cu o mare parte a instrumentarului de bord întâlnit la Golf! Volanul, ceasurile (cu câteva diferențe subtile), instalația audio au fost împrumutate de la modelul compact.

Calitatea materialelor folosite și a finisajelor aplicate nu are rival în această clasă.

La drum

Polo nu trasează noi standarde în ceea ce privește dinamica, dar, ca și Golful, dă dovadă de o maturitate excepțională.

Confortul a fost pus pe primul plan, trenul de rulare elastic anihilând aproape toate imperfecțiunile drumului fără însă a trimite caroseria într-un ruliu deranjant pe viraje.

Motorul turbodiesel de 1.6 litri și 75 de cai-putere (aceeași unitate mai poate oferi 90 sau 105 CP) cu care a fost dotată mașina pe care am testat-o nu s-a ridicat însă la nivelul ansamblului.

Zgomotos – în sarcină – și fără vlagă – mai tot timpul -, nici măcar foarte economic, agregatul ar putea fi foarte bine evitat, în favoarea unei versiuni mai puternice sau, de ce nu?, a ”benzinarului” de 1.4 litri și 85 CP – mai ieftin, mai vioi și incredibil de silențios (după cum ni s-a revelat într-un test anterior). Singura sa hibă, în raport cu dieselul testat acum, este consumul, dar nu cu mult mai mare – un neajuns peste care recomandăm călduros să se treacă fără regrete.

Transmisia manuală cu 5+1 trepte își face treaba cu multă onestitate, dar și fără spectaculozitate. Cursa schimbătorului este relativ scurtă și precisă, așa cum ne așteptam la Volkswagen.

Prețuri și echipări

Cel mai ieftin Polo cu cinci uși costă 10.648 de euro cu TVA inclusă. Este vorba de versiunea 1.2 (60 CP) Trendline. Varianta cu 70 de ”căluți” a aceluiași motor pe benzină cu trei cilindri în linie trece granița celor 11.000 de euro.

Un detaliu mai puțin agreabil: deși are ESP, echiparea de bază nu deține și istalație de aer condiționat (885 de euro cu TVA, pe lista de opționale).

Mașina testată de noi, în echiparea de top – Highline (preț de listă: 14.606 euro) – a avut chiar sistemul de climatizare automată ”Climatronic” (opțional, la rândul său), dar și geamuri și oglinzi electrice, sertare sub scaunele față (încăpătoare și utile), cotieră (care mai mult incomodează în oraș, când se schimbă viteze la foc automat și se folosește frâna de mână mai des), radio CD 510 (cu touchscreen – foarte reușit), faruri de ceață – între altele.

Noul Polo își dispută cu șanse reale titlul de cel mai complet model de clasă mică. Din nefericire pentru el, motorul 1.6 TDI – 75 CP nu îl sprijină cum se cuvine în acest demers.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: