DRIVE-TEST EVZ: Suzuki Swift, fruntaş la oraş

DRIVE-TEST EVZ: Suzuki Swift, fruntaş la oraş

EVZ a testat în România a treia generaţie a modelului subcompact japonez, imediat după prezentarea acesteia la Salonul auto de la Paris.

Suzuki a trimis noul Swift la Salonul auto de la Paris, dar şi la Bucureşti, practic, în acelaşi timp. Lansarea comercială a unui model concomitent cu prezentarea sa la un eveniment expoziţional nu este tocmai o practică uzuală a producătorilor de maşini.

În acest caz particular, iniţiativa evidenţiază fără echivoc importanţa strategică a micului autoturism pentru producătorul japonez.

A treia generaţie a modelului produs până acum în 2,5 milioane de exemplare are, fără îndoială, darul de a nedumeri, în primă instanţă. Maşina - pe care am testat-o, în premieră, zilele trecute, în România - seamănă foarte mult cu cea pe care o înlocuieşte. Suzuki are, desigur, o explicaţie: era păcat să se renunţe la designul foarte reuşit al generaţiei anterioare.

Noul Swift a fost dezvoltat pe o platformă tehnică nouă. Lungimea şi ampatamentul modelului nipon au crescut cu nouă, respectiv, cinci centimetri - cu beneficii evidente pentru spaţiul interior şi ţinuta de drum (acum neaşteptat de confortabilă). În plus, dotările oferite - cel puţin pentru echiparea de top, prezentă pe maşina testată - ar fi făcut deliciul oricărei limuzine cu numai câţiva ani în urmă.

Concurenţă din două clase

Chiar dacă a ajuns la o lungime de 3,85 metri, noul Swift se plasează în continuare între cele mai mici două segmente de pe piaţă (A şi B). De aceea, micul model nipon se va confrunta cu o concurenţă incredibil de bogată: Fiat Panda şi Fiat Punto Evo, Hyundai i10 şi Hyundai i20, Mazda2, Nissan Micra, Ford Ka şi Ford Fiesta, Opel Corsa, Toyota Aygo şi Toyota Yaris - între altele.

Pentru lansare, Swift a primit un motor pe benzină liliputan, de numai 1.2 litri (dar cu 94 de cai-putere), care înlocuieşte vechea unitate de 1.3 litri şi 92 CP. Noul agregat, Euro 5, se distinge în primul rând prin emisiile mult diminuate de dioxid de carbon (116 g/km - una dintre cele mai mici valori din clasele A şi B), dar şi printr-o vivacitate surprinzătoare.

În testul nostru, prin traficul bolnav din Bucureşti şi pe autostradă, computerul de bord a indicat un consum mediu de numai 7,4 l/km (în oraş) şi 5,5 l/100 km (în afară), valori excelente pentru o maşină care a parcurs doar câteva sute de kilometri. Citiţi şi:

  • Noul Suzuki Swift, prezentat la Salonul Auto de la Paris
  • Cine se ascunde în spatele vedetelor de la Salonul auto parizian? | VIDEO
  • Starurile Salonului auto de la Paris | VIDEO

INFORMAŢII ESENŢIALE

Suzuki Swift 1.2 GS

  • Lungime/lăţime/înălţime: 3,85/1,69/1,51 metri
  • Motor: benzină, 1.242 cmc, 94 CP, 118 Nm, Euro 5
  • Transmisie: 2x4, 5+1 M
  • Performanţe: 12,3 (0-100 km/h), 165 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 5 l/100 km
  • Consum în test: 7,4 l/100 km (urban), 5,5 l/100 km (extraurban)
  • Emisii CO2: 116 g/km
  • Dotări (selecţie): şase airbaguri (frontale, laterale, cortină), ABS, ESP, radio-CD (MP3/USB, comenzi pe volan), climatizare automată, bluetooth, cruisecontrol, cheie inteligentă (buton Start-Stop), scaune încălzite, jante din aliaj (16 inchi).
  • Preţ cu TVA model testat: 12.750 euro
  • Preţ minim cu TVA gamă: 9.400 euro
  • Disponibil: în reţeaua Rădăcini Auto Motor
  •  

Ne puteți urmări și pe Google News