Turiştii care vizitează zona Braşovului pot călători, începând de ieri, cu trenul de epocă lansat pe ruta Braşov- Zărneşti.
„Dracula Express“ va circula pe prima linie turistică din România, în fiecare sâmbătă şi duminică. Copiii zărneşteni, care s-au plimbat ieri cu garnitura recondiţionată, erau foarte entuziasmaţi.
Entuziasmul primilor călători a fost împărtăşit şi de primarii din zonă, care deja văd râuri de turişti ce coboară pe peron şi îşi cheltuiesc banii în pensiunile din localităţile lor. În fiecare gară, trenul a fost primit cu fanfară şi aplauze ca şi acum mai bine de un secol. Unic în Europa
„Dracula Express“ va pleca din Gara Braşov, de la linia întâi, la ora 10.00, iar din Zărneşti la ora 12.45. Pe traseu există două staţii intermediare, respectiv localităţile Râşnov şi Cristian. Ineditul tren va fi tractat de două locomotive, repuse în funcţiune de anul acesta, care pot circula cu o viteză maximă de 100 de kilometri la oră.
Potrivit inginerului Radu Belu, de la regionala CFR Bra- şov, una dintre locomotive, fabricată în 1922 în Germania, este unica din Europa care e încă în stare de funcţionare. Cealaltă locomotivă a fost fabricată în România, în 1934, la uzinele Malaxa.
Primul vagon, fabricat în 1934 pentru Regele Carol al II-lea la uzina Astra din Arad, era folosit ca vagon-salon pentru călătoriile regelui. Echivalentul lui „Air Force 1“ pentru acele vremuri este dotat cu un salon regal mobilat luxos, are bucătărie, două băi cu totul speciale şi trei cuşete de dormit. Al doilea vagon a fost fabricat la Milano în anul 1924, iar ultimul vagon a funcţionat în garnitura trenului Orient Express care a circulat în perioada interbelică, pe ruta Paris-Bucureşti. Fiecare vagon are câte 85 de locuri. Gratis în primele două luni
Reabilitarea vagoanelor şi a locomotivelor a costat 600.000 de lei, fonduri asigurate de Consiliul Judeţean Braşov. „În primele două luni se va circula gratis, urmând ca din iulie trenul să intre în exploatare comercială. Momentan nu am stabilit care va fi preţul unui bilet“, a precizat preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu.
În plus, autorităţile judeţene au în plan extinderea trenului turistic prin două linii de mocăniţă. Una va pleca de la Râşnov la Bran, iar a doua de la Zărneşti la Plaiul Foii. Proiectul este mai costisitor întrucât mocăniţele au nevoie de o cale ferată specială, pe un ecartament îngust. Până acum s-a realizat doar un kilometru din linia de mocăniţă spre Bran.
CĂLĂTORIE. Vagonul folosit de Regele Carol al II-lea este dotat cu un salon luxos