Divertis, măr al discordiei

Divertis, măr al discordiei

Atât Antena 1, cât şi Pro TV se cred cei mai buni promotori ai grupului.

Antena 1 şi Pro TV îşi dispută telespectatorii de duminică seara şi, în legătură cu asta, popularitatea grupului Divertis. Fiecare dintre televiziuni aduce dovezi potrivit cărora celebrul grup de umor a obţinut cele mai bune performanţe în ograda proprie.

"Divertis nu mai reprezintă un competitor puternic pentru Antena 1, putând fi uşor surclasat prin programarea unor filme", se arată într-un comunicat al postului din Băneasa.

Conform datelor oferite de Antena 1, grupul de umor Divertis a înregistrat o scădere în ceea ce priveşte punctele de rating de când acesta realizează programul de divertisment pentru Pro TV.

În perioada martie-mai 2009, ultimul sezon din "Divertis Mall", difuzat de Antena 1, aduna un rating mediu de 8,1% (567.000 de telespectatori), şi o cotă de piaţă de 19,3%, pe un target urban cu vârste cuprinse între 15 şi 54 de ani, se arată în comunicatul citat.

Cel de-al doilea sezon al showurilor "Land of Jokes" şi "Serviciul Român de Comedie", difuzat de Pro TV în perioada martie-mai 2010, au adunat aproximativ 6 puncte de rating (420.000 de telespectatori) şi o cotă de piaţă de 13,6%.

Şi Pro TV-ul îşi anunţă victoria

Conform comunicatului emis de Antena 1, în sezonul de toamnă 2010, din primele trei ediţii de "Divertis Land of Jokes" difuzate, două au fost devansate de Antena 1, cu filmele "Justiţie urbană" (17 octombrie) şi "Yakuza" (24 octombrie).

În comunicatul Pro TV se arată însă că lucrurile stau exact pe dos. "În prima lună de toamnă, pe publicul din mediul urban s-a înregistrat o audienţă medie de 6,6 puncte de rating şi 14,3 procente din cota de piaţă, Pro TV fiind urmat de Antena 1 cu o medie de 4,6 puncte de rating şi 9,9% cotă de piaţă.

Şi pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, «Land of Jokes» a fost lider în intervalul 10-31 octombrie, cu o medie de 5,8 puncte de rating şi 14,8 % cotă de piaţă, în vreme ce Antena 1 s-a clasat pe poziţia secundă, cu 4,7 puncte de rating şi 12% cotă de piaţă.

Şi agenţii «Serviciului Român de Comedie», conduşi de Toni Grecu, i-au cucerit pe români, astfel că cele patru ediţii ale show-ului se plasează şi ele în fruntea clasamentului audienţelor".

În vara lui 2009, după şase ani de colaborare cu trustul Intact, Divertis alegea să-şi continue drumul alături de televiziunea din Pache Protopopescu. Aici, trupa, mult mărită, s-a împărţit în două tabere, responsabile pentru produsele: "Land of Jokes" şi "Serviciul Român de Comedie".

După mutarea din toamnă la Pro TV, grupului i se alătura Gyuri Pascu, care părăsise echipa în 2007. Monica Anghel şi Daniel Buzdugan au rămas la Antena 1 şi s-au alăturat showului lui Mihai Bendeac.

COMPETIŢIE

Nimic nu se schimbă "Nu e prima oară când televiziunile din România dau comunicate de presă care aparent se bat cap în cap, fiindcă fiecare face ceea ce doreşte cu cifrele de audienţă, la care presa nu are acces direct de la sursă, gratuit.

Trecând peste faptul că cifrele sunt date pe targeturi diferite - 18-54 la Antenă şi consacratul 18-49 la Pro TV, realitatea pe care o putem extrage din întregul sos de marketing e că Divertis face audienţe mai mici la Pro TV decât la Antena 1, dar bate filmele programate pe acelaşi tronson pe Antena 1. Antena 1 se laudă în schimb cu ratingul a două filme, care încep şi se termină la alte ore decât cele două «Divertisuri» de pe Pro.

Din moment ce Divertisul de pe Pro «nu reprezintă un competitor puternic» pentru o televiziune care cam mănâncă bătaie de la el - sau cel puţin asta am înţeles din datele prezentate trunchiat de fiecare -, reiese ceea ce oarecum ştiam, că Antena 1 e mulţumită cu un loc II obţinut cu mijloace puţine, adică filme de mâna a doua, mult mai ieftine decât o producţie in-house.

Pro TV are şi el motive să fie mulţumit cu Divertisul, fiindcă nu are de ce să atingă recorduri absolute cu producţiile proprii, ci doar să-şi păstreze poziţia de lider. E valabil mai ales în aceşti ani, de criză: banii din piaţa de publicitate s-au împuţinat, vorbim de 200 şi ceva de milioane în 2010 pentru TV, şi nu are sens economic să atingi 15 puncte de rating dacă nu ai ce pune-n pauzele de publicitate", spune Iulian Comanescu, analist media.

Ne puteți urmări și pe Google News