Vaporul, de aproape 200 de metri lungime şi cântărind 15.000 de tone, cu linii futuriste, a intrat oficial în serviciu pe 15 octombrie, fiind construit într-un șantier din Maine, în nord-estul SUA.

Nava a întâmpinat o "problemă mecanică" la trecerea prin canalul Panama, iar "durata reparațiilor este pe cale de a fi determinată", a indicat Marina americană, într-un comunicat, preluat de AFP şi citat de Agerpres..

Potrivit site-ului de informații din marina americană USNI News, Zumwalt a suferit o avarie a sistemului său ultra-modern de propulsie, bazat pe turbine cu gaz și motoare electrice.

Un oficial anonim al Marinei a indicat că reparațiile ar putea dura 10 zile.

US Navy intenționa în urmă cu câțiva ani să se doteze cu 24 de distrugătoare din clasa Zumwalt, dar în 2008 a decis să nu mai comande decât trei, în special din cauza costului ridicat.

Zumwalt a costat aproximativ 4,4  miliarde de dolari, față de circa 1,5 miliarde cât este prețul navelor convenționale comparabile.

Veritabila centrală electrică de la bord, care o propulsează, ar trebui să permită dotarea navei, în viitor, cu un tun electric, armă devastatoare pe care Marina americană încearcă să o dezvolte.

Kelley Campana, angajată a companiei Bath Iron Works, care a construit monstruozitatea invizibilă, declara, anul trecut, că i-au dat lacrimile când a văzut că, în sfârșit, vasul a fost finalizat și este gata de lansare. „Este extrem de interesant și este o zi importantă pentru noi, cei care construim nave și este o zi minunată să fii american. Această navă este cea mai bună din clasa ei. Nu mai există ceva similar. Arată precum viitorul”, spunea ea.