Primul magazin sub aceasta marca a fost deschis ieri in Bucuresti Mall.
Galeria de magazine din mallurile bucurestene s-a copletat de ieri cu Debenhams, unul dintre cele mai cunoscute branduri britanice in materie de imbracaminte.
Designeri de moda internationali sau autohtoni au semnat deja contracte pentru a aduce in Romania colectii de haine create pentru Debenhams, insa la preturi accesibile.
Bucurestenii vor putea gasi in primul magazin Debenhams din Romania, care se intinde pe o suprafata de peste 2.500 de metri patrati in Mall Bucuresti, haine de „marca” la „preturi lejere”.
Pentru o bluza, o pereche de pantaloni sau o rochie, cumparatorii vor scoate din buzunar intre 20 si 150 de euro. In Romania, franciza este detinuta de Fashion Group, din cadrul RTC.
Cei 7 designeri din galeria „Designers at Debenhams” in fashion feminin care vor incerca sa-si impuna in acest sezon colectiile de „middle-market” prin magazinele Debenhams sunt Irina Schrotter, Razvan Ciobanu, Jasper Conran, Julien Macdonald, Mathew Williamson, John Rocha si Antoni&Alison.
„Pentru mine este o noutate pentru ca este prima data cand creez haine pentru middle-market. Cel mai scump produs al meu este o rochie care costa in jur de 120 de euro”, ne-a declarat creatorul de moda Razvan Ciobanu.
55.000 de articole
Debenhams a avut anul trecut o cifra de afaceri de 2 miliarde de lire sterline. In cele aproape 30 de magazine din afara Angliei, Debenhams a exportat haine de peste 9 milioane de lire.
„Estimam pentru acest an vanzari de peste 8 milioane de euro. Investitia totala in magazin a fost de 1,8 milioane de euro si speram sa o recuperam in aproximativ 4 ani”, ne-a declarat Vicentiu Zorzolan, cel care se va ocupa de Debenhams Romania.
Sloganul „Styling the nation”, care va aprarea pe toate ambalajele Debenhams, defineste ceea ce compania incearca sa faca si in Romania.
Cu o colectie de peste 55.000 de articole de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, Debenhams incearca sa acopere si nevoile femeilor, dar si pe cele ale barbatilor si copiilor.
Potrivit datelor oferite de companie, galeria Designers at Debenhams aduce tinute pentru barbati create de case internationale de moda precum Jasper Conran, John Rocha, St. George by Duffer, Julien Macdonald sau John Richmond, Mantaray, Red Herring, Maine si Sport Brands.
Hainele pentru copii vor purta pe eticheta nume celebre ca Jasper Conran, Butterfly by Mathew Williamson sau Star by Julien Macdonald.
Piata
Fara competitori in Romania
Pe piata internationala, Debenhams are competitori de temut precum House of Fraser, Marks&Spencer sau John Lewis. Dintre acestia, singurul care se afla in prezent in Romania sunt reprezentantii Marks&Spencer, care detin mai multe magazine in malluri sau in galeriile hipermarketurilor.
Totusi, surse din piata de imbracaminte sustin ca venirea Debenhams este o noutate pentru Romania si ca acestia nu vor avea foarte devreme competitori.
„Debenhams nu are, in momentul de fata, competitor in Romania. Ar putea fi Marks&Spencer, dar nu este comparabil pentru ca magazinele acestora sunt mult mai mici. Debenhams ofera tot”, a mai spus Razvan Ciobanu.
Istoric
Haine pentru inalta societate din 1778
In 1778, un britanic pe nume William Franks isi deschidea un butic de calitate: haine scumpe de moda buna, manusi si papioane, numai pentru inalta societate londoneza.
Brandul Debenham a prins contur insa abia in 1800, cand William Debenham a intrat in „afacere” cu jumatate din actiuni. Totusi, primul magazin Debenhams a aparut abia in 1905.
Azi, Debenhams inseamna aproape 170 de magazine in Marea Britanie si pe tot globul si o suprafata totala de vanzare de peste 10 milioane de metri patrati.
In 1928, Debenham a fost listat pentru prima data la Bursa din Londra. Compania a fost relistata in 2004 si, ulterior, in 2006.