Deficitul comercial al României s-a redus cu 34% în primele două luni, la 1,02 miliarde euro.

Potrivit datelor comunicate ieri de INS, importurile au avut o creştere de 6,2%, ajungând la 5,9 miliarde euro, în timp ce exporturile au crescut cu 21,8%, la circa 4,9 miliarde euro.

România, exportator net pe auto

Cea mai mare pondere în exporturi (43%) au avut-o maşinile şi echipamentele de transport. Aceeaşi categorie s-a ridicat la 34,5% din importuri, de unde reiese că România a avut un excedent mic la acest capitol.

Conform datelor obţinute de EVZ, în primele două luni au fost exportate 48.622 de unităţi, număr dublu faţă de nivelul înregistrat în perioada ianuarie- februarie 2009.

Cele mai multe unităţi au fost exportate de producătorul auto de la Mioveni. Dacia a livrat peste graniţe nu mai puţin de 45.710 autoturisme în primele două luni din 2010, faţă de 22.314 unităţi exportate în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Două treimi din exporturile Dacia sunt reprezentate de modelul Sandero, acesta fiind urmat de Logan MCV (9.457) şi Logan cu 7.175 de maşini. Şi noul produs Duster a ajuns pe alte plaiuri, fiind exportate 78 de SUV-uri. Şi la categoria utilitare, exporturile Dacia au fost pe plus cu circa 50%, de la 2.037 la 2.905 unităţi în ianuarie-februarie 2010.

În perioada menţionată, exporturile au fost „întărite” şi de producătorul Ford Craiova, care a livrat peste graniţe 265 de unităţi Ford Transit Connect.