Planurile de investitii ale companiei ar putea fi date peste cap de reducerea taxei de inmatriculare, avertizeaza Francois Fourmont.
Dupa succesul Loganului berlina si break si, mai nou, al autoutilitarei Van, constructorul auto Dacia va lansa in 2008-2009 trei noi modele de autoturisme ce urmeaza sa fie fabricate pe platforma de la Pitesti, ne-a declarat ieri presedintele companiei, Francois Fourmont.
Potrivit acestuia, societatea va investi in urmatorii ani in extinderea capacitatii de productie a fabricii din Arges. O piedica in calea extinderii afacerilor constructorului national ar fi decizia guvernului de a reveni asupra taxei de prima inmatriculare, adoptata la mijlocul anului trecut, explica oficialii companiei.
EVZ: Va afecta posibila reducere a taxei de prima inmatriculare si implicita diminuare a productiei proiectele pentru cutiile de viteze sau ale centrului de cercetare? Francois Fourmont: Nu, si aceasta pentru ca ambele proiecte apartin companiei Renault. Fabrica de cutii de viteza, care vor fi destinate in proportie de 100% exportului, va fi gata in mai 2008.
Cutiile de viteza vor fi folosite pentru marcile Renault, Ssangyong si Nissan, si nu pentru Dacia, pentru ca sunt destinate unor autoturisme mai scumpe, iar investitia totala in acest proiect s-a ridicat la 200 de milioane de euro. Si centrul de cercetare, care va fi deschis anul viitor in Bucuresti, este o investitie directa a companiei Renault.
Ati observat diferente semnificative la capitolul comenzi intre ianuarie 2006 si ianuarie 2007, care ar putea fi explicate prin introducerea taxei de inmatriculare? Pana la mijlocul lunii ianuarie, comenzile nu sunt in general spectaculoase, iar in a doua jumatate isi revin spre normal. In prima luna a acestui an am avut comenzi pentru aproape 450 de autoturisme, cifra similara cu cea din ianuarie 2006. Aceasta inseamna ca taxa este eficace in forma in care este astazi.
Exista si alte proiecte pe care compania le va realiza in urmatorii ani in Romania?
Dacia isi propune sa-si extinda gama de modele de la cele trei pe care le produce astazi - berlina, breack si furgoneta - si sa lanseze in 2009 trei noi modele de autoturisme. Acestea vor fi construite pe noua platforma din Pitesti, care va fi deschisa incepand cu anul viitor.
Care sunt tintele pentru vanzari anul acesta?
Anul acesta ne propunem sa construim cam 210.000 de masini. Totodata, am decis sa extindem capacitatea de productie de la 210.000 la 350.000 de masini la orizontul anului 2008.
Aceasta presupune o investitie de aproximativ 350 de milioane de euro. Acest proiect este, practic, lansat, intrucat am comandat noile linii de productie deja din luna septembrie a anului trecut.
De ce Logan Van nu are usi glisante, asa cum sunt concepute majoritatea utilitarelor din clasa ei?
(rade) Pentru ca un model cu usi glisante ar fi fost mai scump. Nu va pot spune insa cat am castigat la pret prin alegerea unor usi normale.
ACORD
Dacia spune "da" taxei de inmatriculare Constructorul roman a decis sa fie de partea guvernului in problema taxei de prima inmatriculare, in forma adoptata la jumatatea anului trecut. Potrivit directorului general al companiei, Francois Fourmont, in lipsa unei astfel de reglementari Romania s-ar putea transforma in pubela auto a Europei.
"Din cele trei tari care au intrat in Uniunea Europeana in 2004, doua - Cehia si Ungaria - au decis sa introduca o astfel de taxa de prima inmatriculare, la care se adauga obligatia unui control tehnic pentru masinile poluante care intrau in tara. Nu este neimportant faptul ca in Cehia functioneaza constructorul Skoda, care detine cam 40% din piata.
O a treia, Polonia, a lasat liber accesul masinilor poluante din pietele vestice. Prin urmare, numarul de masini second-hand a explodat, iar piata masinilor noi a scazut cu 30%", explica Fourmont.
Constructorul roman este lider in cota de piata in doua dintre tarile din Maghreb - Algeria si Maroc, 25% din autoturismele comercializate anual in aceste tari fiind marca Dacia.
CLARIFICARI
Gainatul, letal pentru caroseria Loganului Prezent la Sinaia pentru un seminar de prezentare a companiei, Francois Fourmont a declarat ca toate reclamatiile clientilor referitoare la aparitia unor puncte de rugina pe caroseria modelului Logan au avut aceeasi cauza: excrementele pasarilor.
"Acestea sunt foarte acide si au un efect coroziv. La unele expertize tehnice, excrementele erau vechi de cateva saptamani si de aceea caroseria a avut de suferit", sustine directorul general al Dacia.
Anul trecut, Oficiul pentru Protectia Consumatorului Prahova a primit mai multe reclamatii avand ca obiect autoturisme Dacia Logan de care clientii nu erau multumiti.
Printre acestia s-a numarat si Virgil Draghici, un ploiestean care a platit 8.400 de euro pe un Logan cu puncte de rugina sub chedere, zone in care excrementele pasarilor nu ar fi putut ajunge.
In cele din urma, dealerul, care livrase autoturismul, a fost amendat de OPC Prahova, iar unitatea care asigura service-ul a fost obligata sa efectueze lucrarile de tinichigerie necesare eliminarii punctelor de rugina. (Marius Nica)