Cursa schimbărilor în Formula 1

Cursa schimbărilor în Formula 1

Marele Premiu al Spaniei, a cincea cursă a sezonului, este, pentru multe echipe din "Marele Circ", un nou început, scrie L'Equipe.

În orice caz, toate monoposturile care vor fi prezente, astăzi, pe circuitul Montmelo vor fi mult superioare celor care au început sezonul la Melbourne, în luna martie.

Ferrari schimbă tot

Monopostul F60 va suferi, cel mai probabil, cele mai multe modificări. Ineficient şi greoi, monopostul care poartă emblema căluţului cabrat va beneficia în continuare de sistemul KERS. La Maranello, inginerii au lucrat din greu în timpul sesiunilor de testare, iar rezultatele par să fie încurajatoare.

Totuşi, Ferari nu este singura echipă care va prezenta la testele de astăzi o maşină îmbunătăţită. Aproape toate monoposturile care vor rula pe circuitul catalan au suferit modificări aerodinamice, iar aceste schimbări pot fi decisive duminică.

Astfel, Force India, deşi nu va beneficia de KERS (care va fi introdus la Marele Premiu al Germaniei), a implememntat mai multe ajustări aerodinamice la eleronul şi difuzorul faţă. BMW, care are un început de sezon groaznic, şi-a revizuit întregul pachet aerodinamic, mişcare cerută cu insistenţă de piloţii Heidfeld şi Kubica.

Uşurare la McLaren

Pentru Toro Rosso, Marele Premiu al Spaniei ar trebui să fie un moment de cotitură în acest sezon, în special după ce monopostul STR 4 va beneficia de noile componente aerodinamice care au fost folosite de designerul Adrian Newey la maşina soră RB 5 a echipei Red Bull. Echipa Red Bull şi-a arătat potenţialul la Shanghai, unde a obţinut o "dublă": Sebastian Vettel, victorie şi Mark Webber (locul doi), chiar şi fără sistemul KERS sau difuzorul dublu.

La Marele Premiu al Bahrainului, McLaren-Mercedes a reuşit prima performanţă notabilă a sezonului, Lewis Hamilton terminând al patrulea, în timp ce clemenţa FIA a despovărat echipa de preocupările extra-sportive. Noul eleron faţă şi noul difuzor plat de care va beneficia noul MP4-24 oferă noi speranţe echipei, însă Lewis Hamilton priveşte cu precauţie primul Mare Premiu european al sezonului.

Brawn GP şi Toyota Racing GP nu au anunţat schimbări importante. Renault, echipă cu un start dezamăgitor de sezon, va avea în Spania deflectoare noi, testate cu insistenţă în China, un nou eleron spate şi unele mici modificări aerodinamice.

Ne puteți urmări și pe Google News