Persoanele care vor dori să achiziționeze o cartelă preplătită vor fi nevoite să ofere anumite date personale și, în unele situații, chiar și o compie a actului de identitate. Schimbările vor afecta și comercianții, ei fiind nevoiți să modifice practica de vânzare.

Astfel, prin OUG 62/2019, persoanele care doresc achiziționare cartelelor preplătite vor fi obligate să ofere date personale cum ar fi: prenumele, numele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau adresa de reședință. Companiile vor trebui să ofere și denumirea, sediul și codul unic de identificare sau codul de identificare fiscală.

Informațiile vor fi colectate printr-un formular tipărit sau printr-un formular electronic, în acest caz vânzătorii fiind nevoiți să ceară inclusiv o copie a actului de identitate al cumpărătorului.

Cumpărătorii vor fi obligați să îi identifice pe cei care dețin deja astfel de cartele.

Specialiștii au atras atenția asupra problematicii prelucrării datelor personale pentru serviciile preplătite, potrivit avocatnet.ro.

În același timp, Avocatul Poporului a atacat la CCR ordonanța de urgență, dar până în acest moment judecătorii constituționali nu s-au pronunțat.