Postul afectează serios încasările procesatorilor şi comercianţilor de lapte şi carne.
Potrivit unui studiu privind modificarea consumului de carne şi produse lactate în perioada postului, citat de Mediafax, aproximativ 3% dintre românii din mediul urban, cu vârste între 14 şi 65 de ani, ţin postul în totalitate.
Astfel, potrivit studiului, incidenţa consumului de iaurt simplu scade de la 45%, înaintea posturilor Crăciunului şi al Paştelui, la 42% în timpul acestor posturi.
Un fenomen similar se înregistrează şi în cazul mezelurilor.
Astfel, consumul de mezeluri scade în postul Crăciunului cu 2%, în timp ce, în Postul Paştelui, 8% dintre români renunţă la mezeluri, comparativ cu perioada dinaintea postului.
Mai puţină carne, mai multă margarină
Realizatorii studiului susţin că această scădere severă este consecinţa suprapunerii dintre post şi condiţiile economice recente care au afectat consumul de carne.
În perioadele postului creşte, în schimb, numărul consumatorilor de margarină.
Acest produs a câştigat 3%, consumatori noi, în postul Paştelui, comparativ cu perioada anterioară acestuia.
Ponderea celor care renunţă la lactate este egală cu a celor care încep să consume margarina în perioada postului, acest fapt demonstrând că produsul alimentar respectiv este folosit ca substituent pentru unt în perioada postului.
Studiul arată că, pe termen lung, postul nu generează mutaţii în consum.