Specialiştii în marketing şi publicitate online au creat trei profiluri ale românului consumator de internet. Acestea sunt definitivate pe vârstă, respectiv 45 ani, 30 ani şi 15 ani.
Potrivit lui Doru Panaitescu, consultant şi trainer în marketing şi publicitate online, utilizatorul de 45 de ani, născut în 1965, face parte din generaţia Dallas şi totodată generaţia Decreţel (generaţia de sacrificiu).
"Şi-a petrecut adolescenţa cu un televizor alb-negru, pickup, magnetofon, telefon cu disc, iar primul contact cu internetul l-a avut la 30-35 de ani", a declarat acesta.
În zilele noastre,personajul foloseşte Google doar când nu are de ales, are sub 200 de contacte în telefon, este înregistrat pe LinkedIn, utilizează Facebook şi Twitter doar accidental. Cu toate acestea are şi reţea wireless la birou.
Profilul navigatorului de 30 de ani
Acesta s-a născut în 1980 este "mândru" membru al generaţiei MTV, şi şi-a petrecut adolescenţa cu un televizor color, un casetofon, walkman şi un telefon cu taste, iar primul său contact cu internetul a fost la 15-20 de ani.
Pentru el internetul este un mediu de lucru uzual. Astăzi foloseşte Google la fel de mult ca aerul, are între 200 şi 600 de contacte în telefon, are conturi active pe Facebook, Twitter, Linkedin, You Tube, chiar şi Hi5 şi reţea wireless oriunde: la birou, acasă, în oraş.
Generaţia Google (sau copy/paste)
Cel mai june utilizator de internet are 15 ani, născut în 1995 şi face parte din iPod şi Google. Este deja în temă cu ultimele tehnologii el fiind născut într-o familie dotată cu televizor cu 100 de canale şi are Playstation, PC, CD, DVD, email to fax, telefon mobil. Primul contact cu Internetul a fost la vârsta de 5-10 ani, iar astăzi internetul este parte integrantă a comportamentului.
"Nu prea face diferenţa între Google şi browser, are 1.000 de contacte cumulate în telefon şi în reţelele sociale, dar nu le cunoaşte "în persoană". Are conturi pe Yahoo, Facebook, Twitter, Linkedin, Hi5, YouTube şi caută wireless oriunde", a mai spus Doru Panaitescu.
Recomandările noastre