
BĂTAIE DE JOC. Majoritatea edililor aleşi sau realeşi îi primesc pe cetăţeni în audienţă abia la câteva luni după ce oamenii s-au înscris pe listele de aşteptare.
Pentru o audienţă la noul primar general sau la unul dintre primarii de sector, unitatea de mă- sură a aşteptării este, de cele mai multe ori, luna. Problemele de toate zilele, fie că ţin de curăţenia stradală, parcări sau locuinţe, se amână până în septembrie, octombrie sau chiar martie 2009. Asta, dacă vă grăbiţi acum înspre primă rii, pentru a vă trece pe liste.
PRIMĂRIA CAPITALEI. Programă rile au ajuns deja la începutul lunii martie 2009, deşi audienţele nu se ţin încă. Asta cu toate că pe site-ul instituţiei este afişat un program pentru înscrieri şi se specifică faptul că joia este zi de ascultat cetăţenii pentru noul primar.
SECTORUL 1. „Gunoiul menajer, nu?“, întreabă, înainte de orice, vocea plictisită a unui funcţionar din primărie. E problema numărul 1 a administraţiei, se pare, şi telefoanele s-au încins de plângeri. Pentru audienţe trebuie format un alt număr. „Trebuie depusă o petiţie la registratură, iar dacă răspunsul e negativ, ea merge la şeful direcţiei care se ocupă de problemă“, explică angajata. Lista de aşteptare a ajuns în septembrie.
SECTORUL 2. În biroul primarului este loc de noi doar de pe 27 octombrie încolo. În schimb, o femeie ne explică, pe de-a-ntregul, procedura care trebuie îndeplinită pentru a rezolva problema prezentată: obţinerea unei locuinţe. „Trebuie să depuneţi dosarul, cu toate documentele de pe site, la ghişeul 14. De acolo, veniţi cu numărul de înregistrare la ghişeul 12“, ni se explică.
Cei care doresc să pună o întrebare primarului, pot face asta on-line, la secţiunea „e-audienţe“.
SECTORUL 3. Înscrierea se poate face şi on-line, prin accesarea unei secţiuni speciale din cadrul paginii electronice a primăriei. Alternativa - o vizită pe Strada Parfumului, cu buletinul în buzunar. „Dacă vă gră- biţi, mai sunt câteva locuri pentru 7 august“, suntem anunţaţi.
SECTORUL 4. Aici, lucrurile se mişcă cel mai repede, de la o zi la alta chiar. „Dacă depuneţi cererea mâine, poimâine intraţi în audienţă, pentru orice problemă care nu este legată de spaţiul locativ. Dacă e vorba de asta, puteţi intra la două zile după ce v-aţi înscris“, ni se explică. Contează poate şi faptul că Piedone este singurul primar de sector aflat încă în primele luni de „carieră“.
El a impus o nouă modă: audienţele-maraton, cu sute de persoane într-o singură zi. Vinerea, o dată la două săptămâni, cetăţenii vor curge în valuri la uşa lui.
SECTORUL 5. Nu se ţin încă audienţ e. „Reveniţi după 15 august cu un telefon, să vedem când încep. Nu vă putem înscrie până atunci“, înşiră funcţionara, complet plictisită de la prima la ultima propoziţie. O ultimă propoziţie care n-a fost: „Să aveţi o zi bună!“.
SECTORUL 6. De la Relaţii Publice ni se dă numărul de la Biroul Unic. Iar aici telefonul sună „în gol“ minute întregi, cu repetiţie. Cine vrea să ajungă faţă în faţă cu primarul Cristian Poteraş trebuie ori să fie mai insistent de atât, ori să ia direct drumul primăriei.
DOMNULEPRIMAR.RO
Primăria Bucureştiului nu e on-line
Edilii Bucureştiului nu prea stau la discuţii nici on-line. Primăria Capitalei, de exemplu, n-a răspuns la niciuna din cele 743 de sesizări depuse pe site-ul www.domnuleprimar.ro. La sectorul 2 s-a răspuns la aproape 40% din sesizări, însă din 16 mai 2006 primarul Onţanu este inactiv. Cel mai bine stă sectorul 3, cu 977 de răspunsuri la 1.076 de sesizări. Ultimul răspuns a fost dat însă acum aproape o lună. Şi sectorul 1 are un procent bun: 92,38%, însă de la încheierea campaniei electorale au fost doar şapte răspunsuri la 47 de sesizări.