După trei zile de restricţii, şoferii de TIR au stat luni seară ore întregi la rând pentru a trece frontiera în ţara vecină.
Noapte de coşmar pentru şoferii de TIR care au aşteptat ore în şir să intre în Ungaria. Traficul greu a fost reluat în ţara vecină luni seara, după ce timp de trei zile fusese suspendat, în urma Paştelui Catolic. Cele mai mari probleme le-au întâmpinat cei care au ales Nădlacul ca punct de ieşire din ţară. Controale drastice TIR-urile care aşteptau să intre în Ungaria formau, ieri, o coadă de aproximativ 25 de kilometri. Aproape 1.000 de camioane se aflau pe DN 7 sau în parcările din zona oraşului Nădlac, cel mai mare punct de trecere a frontierei cu Ungaria. Cei care nu au mai avut loc în parcări, au tras autotrenurile pe dreapta chiar pe DN 7, blocând complet sensul de mers spre Ungaria. Mai mult, pentru că unii au intrat în depăşire şi au oprit apoi pe cealaltă bandă a drumului, traficul pe DN 7 s-a blocat complet.
„Am lăsat camionul lângă graniţă încă de sâmbătă, pentru că trebuie să ajung în Franţa, iar dacă trebuia să stăm la coadă, făceam 12 ore sau chiar mai mult. Am revenit acuma seara (luni seara - n.r.). Controlul merge foarte greu“, spune unul dintre şoferii care par să fi găsit soluţia ideală pentru a scăpa de nebunia de la frontieră. Traficul spre Ungaria a fost reluat luni seara, înaintea orei 10.00, însă totul a început cu controale drastice. Fiecare persoană care a intrat în Ungaria a fost introdusă într-o bază de date specială. „Am fost prin toate vămile, am trecut şi pe la Borş. Nu există vamă mai aglomerată ca Nădlacul, nu există control mai exigent ca în Ungaria“, spune unul dintre şoferii supăraţi pentru timpul pierdut la frontieră. Efective dublate Transportatorii români spun că din cauza timpului pierdut la frontieră ajung cu întârziere la destinaţie.
„Am adus personal suplimentar la lucru. Pentru a face faţă traficului ridicat, poliţia de frontieră a dublat personalul care efectuează controale la TIR-uri, se lucrează pe două benzi în loc de una, pe sensul de ieşire din ţară“, nea declarat Ion Mareş, purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad.
Acesta a mai adăugat că una dintre cauzele situaţiei de ieri ar fi creşterea numărului de camioane: „Faţă de anul precedent, numărul transportatorilor a crescut foarte mult, PTF Nădlac având cel mai ridicat trafic de pe frontiera de vest, pentru că, de aici, şoferii au legături bune pe autostrada din Ungaria. Cozi au avut de înfruntat şi şoferii care au ales Vama Borş pentru intrarea în Ungaria. Aici, autovehiculele de mare tonaj care aşteptau să iasă din ţară formau o coadă de circa 6 kilometri. Şi aici a fost dublat atât numărul benzilor, cât şi cel al lucrătorilor vamali. La Cenad, în schimb, ridicarea restricţionărilor de tonaj de către Ungaria nu a afectat traficul la ieşirea din ţară. Şi asta deoarece prin acest punct de trecere a frontierei nu tranzitează maşini de mare tonaj. (Au contribuit Adriana Dărăban, Georgeta Petrovici)