Epidemia din China riscă să paralizeze liniile de producție auto din lumea întreagă.
În Coreea de Sud, Hyundai poate să producă 1,4 milioane de vehicule pe an în giganticul complex din Ulsan, situat pe coastă pentru a facilita importul de piese detașate și exportul de mașini.

Însă acest balet industrial s-a gripat atunci când epidemia cu coronavirus a obligat China să prelungească închiderea uzinelor dincolo de sărbătorile Anului Noi chinezesc. Este incert dacă se vor redeschide săptămâna viitoare.

Rezultatul: Hyundai s-a văzut fără aprovizionarea cu componente de cablaj electronic, în principal produse în China.
Al cincilea producător auto din lume a anunțat săptămâna aceasta că-și va suspenda toată producția în uzinele din Coreea de Sud, trimițând în șomaj tehnic peste 25.000 de angajați, scrie AFP.

Este primul exemplu de mare amploare cu privire la impactul epidemiei asupra industriei din afara Chinei.

O întrerupere a producției în Coreea de Sud ar putea costa compania Hyundai echivalentul a peste 450 de milioane de euro, potrivit estimărilor.

Dar Hyundai nu este singura companie afectată în Coreea de Sud: filiala sa Kia a suspendat activitățile a trei uzine, luni, iar branșa sud-coreeană a Renault ia în calcul să oprească, săptămâna trecută, uzina sa din Pusan (sud-est).

„Companiile sud-coreene depind esențial de China pentru piese detașate. Este suficient să lipsească una în acest lanț și nu mai ai ce face”, observă Cheong In-kyo, economist la universitatea sud-coreeană din Inha.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE

Te-ar putea interesa și: