Actualitate
Control al Protecţiei Consumatorilor la aeroporturi
- Ramona Dragomir
- 10 ianuarie 2011, 16:59
Experţi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) vor verifica în cursul zilei de astăzi modul în care sunt respectate drepturile călătorilor în condiţiile în care zborurile sunt îngreunate din cauza ceţii.
"Pentru a ne asigura că fiecare pasager va beneficia de prevederile Regulamentului (CE) 261/2004, am dispus astăzi acţiuni de verificare a respectării drepturilor călătorilor pe transportul aerian", a declarat Constantin Cerbulescu, preşedinte ANPC.
În plus, în fiecare aeroport se află echipe de comisari ANPC care vor consilia consumatorii. Ce drepturi aveţi când se anulează sau întârzie un zbor
În cazul în care vi se refuză îmbarcarea, zborul este anulat sau întârziat, aveţi următoarele drepturi:
- de fi informaţi cu privire la drepturile pe care le aveţi, la evoluţia situaţiei, la anulări şi durata întârzierilor;
- dreptul la asistenţă (băuturi răcoritoare, mese, cazare, după caz) pentru refuzul îmbarcării, al anulării zborului, al întârzierii sau în caz de forţă majoră;
- dreptul de a alege între rambursarea preţului şi redirecţionarea către destinaţia finală - în cazul refuzului la îmbarcare, al anulării zborului, al forţei majore. În cazul în care întârzierea este mai mare de cinci ore, pasagerii au dreptul la rambursare;
- dreptul la compensare - în cazul refuzului la îmbarcare sau al anulării zborului. Conform hotărârii Curţii Europene de Justiţie, pasagerii au dreptul la compensare în cazul întârzierii prelungite, dacă ajung la destinaţia finală cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevăzută iniţial de operatorul de transport aerian, cu excepţia cazului în care zborul a fost întârziat din cauza unor circumstanţe extraordinare.
Recomandările noastre