În ultimii cinci ani, Hyundai a avut mereu un model în topul segmentului compact – preferatul românilor, dacă judecăm după vănzări. Noul i30 încearcă să continue tradiţia.
Printre Golfurile, Astrele şi Focusurile care fac legea în clasa compactă există un autoturism sud-coreean care nu-i lasă indiferenţi pe şoferii români. Priza la clientela de maşini noi ţine de trei ani modelul Hyundai i30 în topul vânzărilor celui mai important segment al pieţei autohtone. O situaţie similară celei întâlnite anterior, timp de alte două sezoane, în cazul defunctului Accent. Noul i30, tocmai lansat în România şi testat în premieră pe drumurile noastre, este o altă propunere solidă făcută de Hyundai, producătorul auto cu cea mai mare creştere la nivel internaţional. Compactul asiatic nu este nici cel mai mare, nici cel mai mic model din clasa lui. Faţă de vedetele segmentului, are un preţ minim de listă inferior tripletei VW Golf – Ford Focus – Peugeot 308, dar superior perechii Renault Megane – Opel Astra. Cele cinci motorizări oferite sunt potrivite mai ales unui stil de condus economicos. Versiunea de bază vine cu un bagaj interesant de dotări, care se îngrijesc atât de siguranţa, cât şi de confortul pasagerilor. Plusuri şi minusuri Am apreciat în primul rând consumul – 6 l/100 km, în regim mixt, cu versiunea 1.6 CRDI - 110 CP. Apoi setarea cu un accent important pe confort a suspensiilor. Notă de trecere şi pentru designul modern, care expune o parte frontală puţin prea încărcată, totuşi. Kilometrii acoperiţi la volanul noului i30 au revelat şi câteva aspecte neplăcute. Mirosul de nou puţin prea insistent al maşinii de test şi câteva "săgeţi" resimţite în zona gâtului ar putea revela unele neajunsuri în configurarea cabinei sau vorbi despre o sensibilitate exagerată a şoferului. Cu certitudine însă meniul sistemului audio este oricum numai lesnicios nu. Noul i30 are atuuri suplimentare pentru a se menţine în topul vânzărilor clasei compacte. Nu însă şi destule argumente pentru a se bate de la egal la egal cu un Volkswagen Golf, Ford Focus sau Opel Astra. Un break la orizont Gama compactă sud-coreeană va fi completată, în cel mai scurt timp, cu un break, posesorul celui mai încăpător portbagaj din segment (528 de litri). Noua versiune (mai lungă cu 18 centimetri decât hatchback-ul) a fost expusă la cea mai recentă ediţie a Salonului auto de la Geneva. Citiţi şi:
- Peugeot 208, un nou protagonist pentru clasa subcompactă ajunge în România
- Mazda CX-5, Tiguanul japonez
- Motoare BMW pentru autoturismele Hyundai
- Hyundai a prezentat noul SantaFe la New York