"Scaderea taxelor vamale si implicit a preturilor aproape la jumatate, precum si maturizarea pietei autohtone ne vor duce la o crestere semnificativa fata de anul trecut", ne-a declarat ieri directorul general al Pernod Ricard Romania, Tudor Furir.

Potrivit acestuia, Romania este cea mai mare piata din Europa Centrala si de Est pentru whisky-ul Chivas. Marca scotiana se comercializeaza acum atat in magazinele de suprafata mare, cat si in HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele).

"Daca in acest moment vanzarile sunt impartite in mod egal intre cele doua canale de vanzare, estimam ca in 2007 va mai creste ponderea HoReCa", a mai adaugat Furir. Chivas se comercializeaza la noi in doua versiuni, de 12 si respectiv 18 ani vechime, cu preturi de 69 de lei pentru prima versiune si cam 130 de lei pentru cea de-a doua si se pozitioneaza pe piata pe segmentul premium.

Compania franceza Pernod Ricard mai importa pe piata romaneasca marcile de whisky Ballentine’s, de rom Malibu sau Havana Club, sampania Perrier. "Pentru acest an ne-am propus sa aducem in Romania si cateva marci de vinuri din Australia sau Noua Zeelanda, mai putin cunoscute la noi si care vor fi plasate tot pe segmentul premium", a mai adaugat Tudor Furir.

La nivel mondial, compania Pernod Ricard este in plin proces de reachizitionare a dreptului de producere si distributie a marcii de votca Absolut Vodka, dupa ce l-a pierdut in 2001. Marca suedeza de votca este una dintre cele mai bine vandute pe piata romaneasca. Compania franceza a detinut marcile de racoritoare Orangina, pe care le-a vandut insa in 2001 catre Cadburry-Schweppes.