În 2007, un tren franţuzesc a ajuns la viteza de 579 km/h. Însă cursa care a stabilit recordul de viteză a fost una experimentală, iar trenul nu avea niciun pasager la bord. Un tren de viteză construit de chinezi, care ar urma să meargă de la Shanghai la Beijing, a trecut de 485 km/h.
De ce ar bate această cursă recordul francezilor? Ei bine, "racheta pe şine" a asiaticilor transporta 16 maşini, iar majoritatea îi aveau pe proprietari la bord. Şi mai interesant este faptul că acesta va intra în circulaţie din 2011, deci e cât se poate de practic. Surprinzător este că trenul, până să ajungă la viteza record şi apoi să încetinească, a mers constant cu 420 km/h. Dacă ar fi să facem o comparaţie, trenul chinezesc, la viteză normală, n-ar face mai mult de o oră de la Bucureşti la Cluj. După ce au ajuns la destinaţie, pasagerii au spus că nu au simţit mari diferenţe, s-au simţit exact ca într-un tren pe care îl folosesc în prezent, cel care prinde 240 km/h.
Chinezii vor viteză mare, foarte mare. De abia au pus pe şine unul dintre cele mai puternice trenuri din lume şi s-au apucat de altul. Cobra, viitorul tren, conceput de compania naţională chineză care se ocupă de zona feroviară şi Universitatea de Aeronautică şi Astronautică din Beijing, ar urma să treacă lejer de 500 km/h. Au început cu designul, unul extrem de futurist. Gary Gu, cel care a desenat viitoarea "săgeată" a spus că s-a inspirat după formele unei cobre, de aici şi numele.