Chinezării auto la SIAB

Chinezării auto la SIAB

Producătorii din ţara asiatică se repoziţionează. Cauza: maşinile lor nu au prins la români, aşa cum anticipau când au intrat pe piaţă.

Maşinile chinezeşti, care încearcă în ultima vreme să invadeze lumea, au ajuns, în urmă cu câteva luni, şi în România. Cel mai cunoscut producător care a adus modele chinezeşti pe piaţa autohtonă în luna mai estimează pentru acest an vânzări de peste 1.000 de unităţi, însă în acest moment este în afara graficului.

Nici Martin Motors, producătorul modelelor CEO, UFO sau Bubble, nu şi-a atins ţintele, însă încearcă să recupereze teren prin prezen- ţa sa anul acesta la Salonul Internaţional Auto Bucureşti. Potrivit datelor oferite de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule, în prima jumătate a acestui an, vânzările reprezentanţilor celor trei producători în România - Geely, Martin Motors şi Great Wall Motor (GWM) - abia au ajuns, cumulat, la 500 de maşini.

Lider la acest capitol este GWM, producătorul SUV Hover cu motorizare Mitsubishi. În cazul Geely, compania mizează pe modelul CK, care ar trebui să acopere 80% din totalul vânză rilor estimate. Compania Cemi, importatorul maşinilor Martin Motors, nu este încă foarte cunoscută în România, dar a adus la SIAB modelele CEO, UFO şi Bubble. În competiţie cu Logan Când au ales să vină în România, chinezii de la Geely au mizat pe preţ. Principalele concurente pe piaţa românească ale modelelor Geely sunt Hyundai Accent, Kia Cerato, Fiat Albea, Chevrolet Aveo şi chiar Loganul, ma- şini din categoria celor populare, cu preţuri accesibile.

Cele două modele Geely cu priză în România sunt CK şi MK, ambele berline, cu preţuri pornind de la 7.730 de euro, inclusiv TVA, pentru CK, şi 10.400 euro pentru MK. Echipat cu toate dotările şi cu un motor de 1,3 litri, preţul unei berline CK ajunge la 9.500 de euro.

În cazul celorlalte două companii, preţurile maşinilor nu sunt comparabile cu cele ale popularului Logan, însă sunt mai mici decât ale maşinilor cu care se aseamănă ca design şi motorizări. Pentru un SUV Hover produs de GWM, cu un motor de 2,4 litri şi 126 CP, românii trebuie să scoată din buzunar peste 20.000 de euro.

CEO şi UFO, distribuite în România de CEMI, sunt tot două SUV-uri cu motorizări oferite de Mitsubishi şi cu preţuri de 22.000 de euro, respectiv 15.000 de euro. Bubble este o maşină mini, copie a Smartului de oraş. Cei 65 de CP de sub capotă urcă preţul maşinii la peste 10.000 de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News