Cheltuielile de intretinere, spaima soferilor

Cheltuielile de intretinere, spaima soferilor

Ti-ai cumparat masina visata. Te-a interesat insa cat te va costa sa o tii pe drum?

Dincolo de pretul combustibilului si al taxelor de tot felul. Una dintre marile griji ale unui proaspat detinator de masina cand se apropie de pragul primilor 10.000-15.000 de kilometri este revizia obligatorie.

Desi nu ar trebui sa devina un factor de stres insemnat, din varii motive, impartite intre proprietar si furnizorul de servicii, drumul la service prilejuieste, nu de putine ori, situatii neplacute pentru clienti.

Nemultumirile pot porni de la simpla programare, care pare a nu se putea face niciodata intr-un interval rezonabil. Apoi se ajunge la chestiunile cu adevarat serioase. Calitatea interventiei, costurile acesteia sau conditiile rigide impuse clientilor.

Informeaza-te din timp Este bine ca toate detaliile legate de cheltuieli sa fie aflate inaintea achizitionarii masinii. Dupa cum le spune si numele, reviziile obligatorii trebuie efectuate in perioada de garantie. Intre altele, pentru pastrarea acesteia. "Nu sunt deloc multumit de felul in care am fost tratat", declara iritat Pavel Berechet, posesorul unei masini provenind din spatiul ex-comunist.

Supararea clientului depaseste insa capitolul bune maniere: "Multi importatori ofera gratuitati in perioada garantiei sau promotii pentru piese de schimb. Aici nu s-a auzit de asa ceva, trebuie sa platesti totul", se lamenteaza el. Trebuie stiut ca fiecare producator, importator sau dealer este liber sa decida daca si cand este cazul sa initieze acest gen de campanii.

Pret umflat la service In incercarea de a reduce costurile de intretinere, unii cumpara consumabile din comert, la preturi mai mici si se prezinta cu ele la service. Aceasta practica poate fi chiar mai paguboasa daca furnizorul de servicii nu executa interventia decat cu piesele proprii. Acelasi Pavel Berechet a simtit pe propriul buzunar:

"Am cumparat un bidon de ulei original, cu eticheta, sigilat. Era cu aproape 50a mai ieftin la magazin decat la service. Dar nu au vrut sa-l primeasca".

Situatia ar putea fi evitata cu un minimum de efort. Informatiile despre cheltuielile cu piesele, cu ora de manopera pentru fiecare revizie in parte ar trebuie sa fie furnizate cu atat mai mult daca sunt solicitate. Nu s-ar mai ajunge la situatia in care primirea chitantei sa fie prilej de revelatii neplacute.

"Manopera este foarte scumpa, iti rupe buzunarele!", se minuneaza Pavel Berechet, care incearca sa-si ia gandul de la cifrele care l-au speriat printr-o autoincurajare: "Am noroc cu o masina foarte fiabila, care pana acum nu mi-a facut probleme!".

Ponturi > Inainte de a cumpara o masina, prospecteaza bine piata si nu uita sa-l intrebi pe vanzator la ce cheltuieli de intretinere trebuie sa te astepti;

> Afla daca exista oferte speciale care privesc respectivele costuri. Exista tot mai multe promotii ce merg pana la gratuitate pentru toata perioada garantiei;

> Atentie maxima la programarea pentru reviziile obligatorii. Din diverse motive, obiective sau subiective, service-urile autorizate sunt mereu ocupate si iti pot primi masina doar peste o buna bucata de timp;

> Depasirea limitei impuse pentru oricare dintre reviziile obligatorii aduce dupa sine pierderea garantiei;

> Discutiile cu mecanicii (atunci si acolo unde au loc) trebuie purtate cu hotarare. Uneori, lucratorii pot lasa impresia ca nu inteleg tot ceea ce le comunici. Alteori chiar nu pricep. In acest caz e mai bine sa soliciti o discutie cu un superior;

> Exista situatii in care o anumita piesa acoperita de garantie necesita reparatie sau inlocuire. Vei simti in anumite situatii o dorinta de a amana efectuarea interventiei, eventual pana dupa expirarea perioadei de garantie, cand va trebui sa achiti contravaloarea operatiunii;

> Consulta cat mai atent carnetul de garantie. Informatii care la prima vedere pot parea neimportante se pot dovedi ulterior foarte utile.

Ne puteți urmări și pe Google News