Băncile româneşti eşuează în folosirea site-urile ca instrumente eficiente în relaţia cu clienţii. Ele nu răspund nevoilor de informare ale jurnaliştilor şi nici ingrijorărilor opiniei publice, de genul crizei financiare care a cutremurat atât Statele Unite, cât şi Europa. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de compania de PR Selenis, în perioada 20-24 octombrie.
"Niciun site din cele studiate nu răspunde ingrijorărilor la adresa sectorului bancar în ansamblul său. În privinţa crizelor care au afectat direct băncile analizate, doar 8 dintre ele au răspuns pe site, iar dintre acestea, 6 au răspuns superficial. Aceeaşi lipsă de transparenţă se observa în cazul informaţiilor despre conducerea băncii, al menţionărilor negative în presă sau al informaţiilor financiare", se arată într-un comunicat de presă, în care se precizează că nicio bancă nu a oferit explicaţii care ar fi trebui să liniştească opinia publică.
De asemenea, pentru fiecare bancă s-a analizat dacă a raspuns în trecut crizelor de imagine care au afectat-o în mod direct. Rezultatele au arătat că, deşi toate băncile au avut cel puţin o criză majoră în ultimii ani, doar opt bânci au oferit răspunsuri la aceste crize, pe site.
"Majoritatea răspunsurilor erau lapidare şi nu ofereau suficientă informaţie pentru a înţelege contextul şi pentru a linişti opinia publică", se mai arată în comunicat.
Mai jos poate fi văzut un top al primelor zece site-uri bancare în funcţie de conformitatea cu principiile de bună practică în comunicarea cu presa. D
1. EXIMBANK 35,85 % 2. CEC Bank 35,85 % 3. PIRAEUS BANK ROMÂNIA 32,08 % 4. UniCredit Ţiriac Bank 30,19 % 5. Credit Europe Bank România 30,19 % 6. RBS BANK România 30,19 % 7. Raiffeisen Bank 28,30% 8. Banca Comercială Carpatica 26,42 % 9. OTP BANK ROMÂNIA 24,53 % 10. Bancpost 22,64 %
Topul s-a bazat pe o cercetare a uzabilităţii site-urilor corporate ale primelor 20 de bânci din România, după cota de piaţă.