Comisia Europeană (CE) susţine că producătorii auto trebuie să-şi rezolve problemele pe cont propriu, iar orice ajutor venit din partea guvernelor ar trebui să fie temporar şi conform cu reglementările europene.
Franţa a reprezentat la baza unor polemici referitoare la caracterul protecţionist al programelor de relansare economică aplicate în diferite state, când a pus la dispoziţia principalilor constructori auto locali, Renault şi PSA Peugeot-Citroen, fonduri de şase miliarde euro.
Banii au fost alocaţi în schimbul angajamentului, din partea constructorilor, că nu vor închide uzine pe teritoriul francez.
Francezii încalcă regulile
Executivul UE, care analizează programul francez, este îngrijorat că aceste măsuri încalcă regulile pieţei unice şi pe cele ale acordării ajutorului de stat.
Temeri similare a provocat şi planul cu fonduri de 1,2 miliarde euro elaborat de guvernul Italiei pentru a susţine producătorii auto.
Probleme legate de producţie
Documentul CE îndeamnă constructorii auto să rezolve problemele structurale legate de eficienţa producţiei şi capacităţii.
Industria auto din Europa înregistrează în mod normal vânzări anuale de 780 miliarde euro şi asigură 12 milioane de locuri de muncă.
Scade producţia
Analiştii consideră că producţia în acest sector ar putea să scadă cu cel puţin 15% în acest an, iar producătorii de automobile vor avea nevoie de până la 15 miliarde euro ca sprijin financiar în 2009.
Comisia a anunţat azi că analizează şi programul de patru miliarde euro, elaborat de Spania, cu scopul de a sprijini industria auto, pentru a se asigura că respectă normele europene.
CITIŢI ŞI 9.000 de plecări „voluntare” de la Renault