CE DREPTURI AVEŢI: Mi s-a vândut lapte stricat. Unde reclam?
- Adam Popescu
- 29 octombrie 2008, 02:00
Vă răspunde Mihai Titichi şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Dorian, Bucureşti: În urmă cu două săptămâni am cumpărat de la supermarket şase cutii de lapte Brenac. Acasă am constatat că, în toate cutiile, laptele era stricat. Unde pot să reclam? Trebuie să dovedesc că laptele era stricat? Ar fi trebuit să depun imediat reclamaţia? În astfel de situaţii, este bine ca reclamaţ ia să fie făcută cât mai repede posibil. De asemenea, este important să păstraţi produsul alterat pentru a-l putea prezenta autorităţilor, dar şi bonul fiscal eliberat de magazin. Reclamaţiile pot fi înaintate către Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, telefon 021-315.78.75. Silviu: De mai bine de un an, am semnalat către asociaţia de locatari incoerenţa calculului fluturaşului privind debitele întreţinerii apartamentului în care locuiesc. Deşi sunt cu plata la zi, apar penalităţi de plată (mici, ce-i drept!) pe care am refuzat constant să le plătesc. Când am semnalat acest fapt, mi s-a spus că este o eroare în contabilitate. Unde aş putea să mă adresez pentru a semnala toate aceste nereguli? Potrivit Legii nr. 230/2007, constatarea contravenţiilor la regimul asociaţiilor de proprietari şi aplicarea sancţiunilor corespunză toare se fac, printre altele, de către persoanele împuternicite de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, de primari sau de împuterniciţii acestora.
NOTĂ. În fiecare miercuri, veţi întâlni în pagina specială de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.