CE DREPTURI AVEŢI: Maşină nouă cu probleme grave la motor
- Adam Popescu
- 2 februarie 2009, 00:00
Vă răspunde Mihai Titichi şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Florin, Constanţa: Am cumpărat în leasing o maşină Seat Ibiza anul trecut. La 7.12.2008, când am vrut să pornesc maşina, aceasta nu a mai funcţionat. Am chemat reprezentantul service-ului Dona SRL, care a tractat maşina la ei. Concluzia acestuia a fost că a intrat păr de pisică sub cureaua de la alternator şi s-a produs distrugerea motorului. Service- ul consideră că nu este o problemă de garanţie. Ce mai pot face în acest caz? Unitatea service ar fi trebuit să ofere o motivare a refuzului punerii în aplicare a garanţiei. În privinţa motivaţiei oferite de reprezentantul departamentului tehnic, în măsura în care este reală, ar fi trebuit adusă la cunoştinţa consumatorului înainte de încheierea contractului de leasing, pentru a produce efecte legale. Consumatorul trebuie să se adreseze oficiului pentru protecţia consumatorilor local pentru soluţionarea problemei. Paul Bogatu: Mi-am instalat telefon şi internet de la Romtelecom de puţin timp. Începând din aceeaşi zi, mi-a picat internetul câteva minute zilnic, ajungând la a nu mai avea deloc. Am încercat să reziliez contractul, dar mi s-a spus că trebuie să plătesc nişte taxe foarte mari pentru a rezilia contractul. Ce ar trebui să fac pentru a nu mai plăti în continuare abonamentul? În mod normal, firma reclamată ar trebui să-i ofere consumatorului o reducere a abonamentului sau scutirea de la plata acestuia pentru perioada în care serviciul nu a funcţionat. Cel mai probabil, acest lucru se va realiza ulterior repunerii în funcţiune a serviciului prin compensarea sumelor plătite în această perioadă cu valoarea abonamentului viitor. Dacă problema nu este soluţionată pe cale amiabilă, ar trebui să vă adresaţi oficiului pentru protecţia consumatorilor local. Notă. În ziarul de miercuri, veţi întâlni în pagina specială de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.