CE DREPTURI AVEŢI: "Am cumpărat un aspirator şi nu funcţionează"

CE DREPTURI AVEŢI: "Am cumpărat un aspirator şi nu funcţionează"

Vă răspunde Mihai Titichi, şef serviciu juridic, Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România.

Gabriel, Bucureşti: Am cumpărat dintr-un supermarket un aspirator cu apă care nu funcţiona. Am mers din nou la magazin şi mi-au spus că nu este problema lor. Au trecut deja 6 luni de la cumpărare? Mai pot face ceva? Potrivit Legii nr. 449/2003, vânzătorul este obligat să remedieze orice lipsă de conformitate apărută în cadrul termenului de doi ani de la livrarea produsului. Sfatul nostru este să vă adresaţi din nou vânzătorului, solicitând repararea sau înlocuirea produsului. În cazul în care problema nu va fi rezolvată nici de această dată, va puteţi adresa Oficiului Municipal pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti, cu sediul în Str. Transilvaniei, nr. 2, sector 1, tel.: 021/310.63.81, fax: 021/310.63.80, e-mail: bucuresti@opc.ro. Ramona: Am reclamat la OPC o firmă de microbuze pentru că şoferii înghesuiau prea mulţi oameni în maşină. Am avut surpriza să constat că cei de la OPC au dat numărul meu de telefon patronului de la firma de microbuze, care m-a sunat şi m-a ameninţat. Pot fi reclamaţi angajaţii OPC? În mod normal, datele dumneavoastră ar fi trebuit să rămână confidenţiale. Vă sfătuim să vă adresaţi fie conducătorului instituţiei ai căror angajaţi au dezvăluit datele dumneavoastră personale, fie Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorilor în subordinea căruia se află Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor reclamat, fie Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. De asemenea, vă puteţi adresa şi poliţiei locale pentru a reclama atât comportamentul patronului firmei de transport public, cât şi supraîncărcarea microbuzelor.

NOTĂ. În fiecare miercuri, veţi întâlni în pagina specială de protecţie a consumatorului poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.

CITIŢI ŞI: "Biciclete stricate de închiriat"!

Termopanele, o afacere profitabilă pe spinarea clienţilor nemulţumiţi

Ne puteți urmări și pe Google News