Câţi bani s-au cheltuit pentru promovarea turistică a României

Câţi bani s-au cheltuit pentru promovarea turistică a României

Anul trecut, pentru promovarea României ca destinaţie turistică au fost cheltuite în jur de 11 milioane de euro, bani provenind din fonduri europene şi de la bugetul naţional, se arată într-o precizare transmisă de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), în urma apariţiei în presă a unor informaţii eronate.

Astfel, România a derulat, în ultimii ani, campanii şi activităţi de promovare şi marketing turistic de o amploare fără precedent: sute de participări la târguri internaţionale, promovarea în cadrul evenimentelor sportive, artistice şi culturale, precum campionate mondiale şi gale de box profesionist, campanii radio şi TV naţionale şi internaţionale, sute de mii de materiale de promovare şi promoţionale, vizite a sute jurnalişti străini în România etc.

Numai anul acesta, Ministerul Dezvoltării va promova România în cadrul a 70 de târguri internaţionale de turism, printr-o campanie pe posturi de televiziune internaţionale şi în presa scrisă internaţională, printr-o campanie pe posturi de televiziune naţionale, în presa scrisă naţională şi prin afişe outdoor în întreaga ţară, prin realizarea unui portal de promovare turistică a destinaţiilor româneşti şi a unei campanii pe internet, prin organizarea de evenimente (seminarii de specialitate despre turismul balnear, seminarii de specialitate despre turismul rural), prin realizarea a sute de mii de materiale de promovare (broşuri, hărţi, afişe etc.) şi promoţionale (tricouri, şepci, pixuri, stickuri de memorie USB etc.), mai precizează reprezentanţii MDRT.

Documentele pe care se bazează promovarea României

Potrivit acestora, în ultimii ani, promovarea şi dezvoltarea turistică a României s-a făcut pe baza a trei documente strategice: Master-planul pentru Turismul Naţional al României 2007 – 2026, Strategia de Creare şi Promovare a Brandului Naţional de Turism şi Planul Strategic şi Operaţional de Marketing Turistic al României 2011 – 2015.

Brandul turistic al României a fost elaborat în urma unor cercetări şi studii de către consorţiul internaţional THR – TNS. Sunt două companii de cercetare de piaţă şi marketing în domeniul turismului de talie mondială, care au realizat, printre altele, şi brandurile turistice naţionale şi planurile de marketing ale Spaniei, Cubei şi Mexicului.

Strategia poziţionează România ca destinaţie turistică în plan mondial şi identifică produsele turistice prin care ţara noastră are potenţial în faţa competitorilor de pe piaţa turistică mondială, mai precizează MDRT.

Ne puteți urmări și pe Google News