California Dreamin’

California Dreamin’

Ferrari va prezenta, la Salonul Auto de la Paris, un nou model decapotabil, botezat cu numele unui stat american.

Oferta celui mai aureolat constructor de maşini sport se va îmbogăţi cu un model decapotabil. Ferrari va prezenta în această toamnă, cu prilejul Salonului Internaţional Auto de la Paris, modelul California, un spider cu 2+2 locuri.

Chiar dacă, deocamdată, Ferrari a prezentat doar câteva fotografii şi a oferit puţine informaţii despre produs, se poate spune cu certitudine că noul model marchează mai multe premiere.

California va fi primul Ferrari cu acoperiş retractabil rigid, în genul celor utilizate cu succes de constructorii generalişti (Peugeot, Renault, Opel) pe modelele CC (coupe-cabriolet).

Sub capota maşinii se va afla un motor V8 pe benzină, de 4.3 litri, care va dezvolta 450 de cai-putere. Ferrari susţine că sprintul 0-100 km/h va dura mai puţin de 4 secunde. În acest caz, noutatea nu este reprezentată de performanţele propulsorului, doar vorbim de un Ferrari!, ci de locul ales pentru amplasarea lui. În lunga sa istorie, constructorul de la Maranello nu a mai avut vreun model cu motor V8 amplasat frontal.

Întreaga putere a agregatului de 4.3 litri va fi distribuită trenului de rulare spate prin intermediul unei cutii automate cu dublu ambreiaj şi şapte viteze - o nouă premieră pentru Ferrari.   Cel puţin 150.000 de euro

Caroseria modelului California, fabricată din aluminu, a fost desenată de Pininfarina. Noua „bestie roşie“ va deveni cel mai mic GT Ferrari. Seria Gran Turismo mai cuprinde modelele 599 Fiorano şi vârful de gamă 612 Scaglietti - ambele propulsate de celebrele motoare V12 Ferrari.

Primele unităţi vor fi livrate la începutul anului viitor. Neoficial, preţul unui Ferrari California va depăşi 150.000 de euro.

CASETA TEHNICĂ

Caroserie: aluminiu Motor: V8, 4.300 cmc Putere maximă: 450 CP la 7.500 rpm 0-100 km/h: sub 4 secunde Lungime: 4,5 metri (estimativ) Greutate: 1.600 kg (estimativ) Emisii CO2: 310 g/km (cele mai mici din gama Ferrari) Preţ: minim 150.000 de euro (estimativ)    EVOLUŢIE Început cu 50 de bucăţi Ferrari a folosit prima oară numele California în 1957, pentru seria 250 GT. După cum e lesne de intuit, cabrioletul a fost dezvoltat special pentru piaţa din Statele Unite, după schiţele celebrului designer Sergio Scaglietti. Au fost fabricate mai puţin de 50 de bucăţi. Trei ani mai târziu, Ferrari a lansat, la Salonul Auto de la Geneva, o versiune mai mică a modelului, care s-a bucurat de vânzări ceva mai bune. Toate cele aproximativ 100 de Ferrariuri 250 California Spider au fost propulsate de motoare V12 pe benzină care dezvoltau 260 sau 280 de cai-putere. Ultima asociere a numelui California cu o decapotabilă Ferrari s-a produs în 1966, pe Spiderul seriei 365, desenat de carosierul Pininfarina.

Ne puteți urmări și pe Google News