Intrarea unor companii europene mari pe piaţa din România a ieftinit biletele din oferta de toamnă-iarnă a operatorilor aerieni low cost.
Companiile aeriene low cost au lansat deja primele oferte de toamnă în încercarea de a-şi men- ţine vânzările la fel de ridicate. După lunile de vară, perioadă în care operatorii low cost au avut un grad de ocupare care a depăşit chiar şi 90%, companii mari precum easyJet, Blue Air sau SkyEurope încearcă „să-şi facă plinul“ de călători cu bilete la preţuri de câţiva euro plus taxele de aeroport.
easyJet, al doilea mare operator aerian care practică preţuri mici din Europa, a intrat pe piaţa din România abia luna trecută, iar în perioada următoare sunt aş- teptate şi alte companii mari să atace piaţa autohtonă. Pentru companii ca Blue Air sau Wizz Air, România reprezintă o piaţă principală, mai ales în condiţiile în care aşteptările sunt ca aceasta să crească cu peste 20% în perioada următoare.
SkyEurope ia în calcul chiar deschiderea unei baze operaţionale în România, ceea ce s-ar traduce prin posibilitatea efectuării unui număr mai mare de curse directe. Oferte limitate Promoţiile intermediare de toamnă ale companiilor care anun- ţă bilete la preţuri de 30-40 de euro pentru destinaţii precum Roma, Madrid, Milano, Londra, Liverpool, Valencia, Viena, Budapesta, Barcelona sau Dortmund sunt însă limitate.
Preţul biletului variază în funcţ ie de momentul în care se face rezervarea, iar pentru a prinde un bilet la preţ promoţional rezervările fie trebuie făcute într-o anumită perioadă, fie numărul biletelor cu preţuri reduse este limitat.
De exemplu, Wizz Air a pus la bătaie până pe 3 octombrie 30.000 de bilete de avion la preţul de 89 de lei către toate destinaţiile operate, în timp ce Blue Air a anunţat pre- ţuri de zero euro, plus taxe de aeroport pentru biletele cumpărate în perioada 1-7 octombrie, cu condiţia ca zborurile să fie alese în perioada 1 octombrie-15 decembrie 2007. La SkyEurope sau easyJet, preţurile încep de la aproximativ 30 de euro.