În timp ce unele afaceri își închid porțile, un lanț de brutării franțuzești și-a făcut, de curând, intrarea în România.
Compania PAUL, care fabrică peste 900 de produse de panificație și patiserie, a deschis, în ultimele luni din 2008, primul magazin în complexul Băneasa Shopping City din București, urmat de un al doilea, situat lângă Piața Dorobanți din Capitală. Ambele magazine sunt operate în sistem de franciză. Deschiderea lor a costat aproximativ 450.000 de euro fiecare, potrivit lui Ovidiu Albu, director general PAUL România. El a spus, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că, în primele luni de prezență în România, vânzările au depășit așteptările. Potrivit reprezentantului PAUL, zilnic, circa 900-1.000 de clienți cumpără pâine și produse de patiserie din cele două magazine.
Potrivit conceptului franțuzesc al companiei, alături de brutărie și vitrinele unde sunt expuse produsele, sunt și câteva mese și scaune, unde clienții pot lua masa.
Pâine franțuzescă în toată țara
În funcție de cum va merge afacerea în următoarele luni, numărul patiseriilor franțuzești PAUL ar putea crește în București, iar ulterior și în orașele din țară, spune Ovidiu Albu.
În afară de câteva salate, toate ingredientele folosite în prepararea produselor provin din Franța. Dintre produsele scoase la vânzare putem aminti croissantul (preț 3,9 lei), pain au chocolat (4,2 lei), pain flamand complet (9,9 lei), sanwich (14,9 sau 16,9 lei), eclair chocolat (5,9 lei). Cele mai căutate produse de cumpărătorii români sunt croissantul și pain au chocolat.
Brutăriile PAUL sunt prezente în 21 de țări, cu 453 de magazine, dintre care 326 sunt în Franța. Prima brutărie a fost deschisă în anul 1889 și este, până astăzi, o afacere de familie, aflată la a cincea generație.