BMW, cel mai mare producător mondial de automobile de lux, şi-a propus pentru acest an să vândă un număr record de două milioane de automobile, în condiţiile în care anul trecut a înregistrat rezultate peste aşteptări care i-au permis să majoreze dividendele acordate acţionarilor, transmite Reuters.
În 2013 profitul net al BMW a crescut cu 4,5% până la 5,334 miliarde de euro, informează Agerpres. Veniturile au scăzut uşor cu 1% până la 76,058 miliarde de euro, însă numărul unităţilor vândute a atins cifra record de 1,964 milioane vehicule şi toate cele trei branduri ale grupului (BMW, Mini şi Rolls-Royce) au atins recorduri istorice. Comparativ, rivalii Audi şi Mercedes-Benz au livrat anul trecut 1,57 milioane respectiv 1,566 milioane automobile de lux.
"În 2013, am înregistrat noi recorduri în termeni de volum de vânzări şi profit, atingându-ne ţintele pe care ni le-am propus", a declarat directorul general de la BMW, Norbert Reithofer.
În aceste condiţii, BMW a informat că va majora sumele alocate pentru plata dividendelor pentru a împărţi cu acţionarii succesele. Boardul BMW va propune creşterea dividendelor până la 2,60 euro (de la 2,50 euro anul trecut) pentru fiecare acţiune ordinară şi până la 2,62 euro pentru fiecare acţiune preferenţială.
BMW mizează pe noile modele care vor fi lansate în acest an, printre care se numără vehiculul electric i3 şi noua generaţie de Mini, pentru a face faţă concurenţei venite din partea rivalilor Audi şi Mercedes-Benz.