O sută de zile i-au trebuit primarului Sorin Oprescu să afle ceea ce ştia tot satul. Că trăim într-un haos urbanistic, că firmele care se ocupă de străzile din Bucureşti nu-şi respectă termenele, că regiile de utilităţi se apucă să sape fix acele artere proaspăt reabilitate sau că stâlpii din oraş gem sub greutatea tonelor de cabluri amplasate ilegal de diverse firme de internet. La bilanţul primelor trei luni de mandat Oprescu n-a avut cu ce să se laude, prin urmare a citit 23 de pagini de „dezvăluiri“ despre starea oraşului, aşa cum a fost el lăsat de guvernările ultimilor 18 ani.

Nu-i ajunge mandatul pentru procese

Datele nu sunt noi, ele au apărut în presă de-a lungul anilor, iar soluţiile anunţate ieri de primar sunt iluzorii sau de natură să blocheze oraşul şi mai mult. După ce a anunţat, în prima săptămână de mandat, că reziliază contractul cu firma care administrează parcă rile, Dalli, Oprescu a plusat ieri, la 100 de zile, cu rezilierea contractelor celor şase firme care din 2004 iau 20 de milioane de euro anual ca să întreţină 100 de bulevarde din oraş. Considerate „firmele de casă ale PDL“, cele şase gestionează în prezent toate şantierele din Capitală şi nu au mai fost plătite de trei luni de primărie, după cum a declarat, ieri, patronul Euroconstruct, Dan Besciu.
 
În cazul „Dalli“, după cum a recunoscut şi primarul, lucrurile merg greu. În timp ce primăria tot depune acte în justiţie, firma încasează bine mersi taxe de parcare în Bucureşti.
 
În cazul firmelor de asfalt, rezilierea în justiţie a contractelor s-ar putea prelungi pe tot mandatul edilului, timp în care „dacă face alte licitaţii participăm şi noi la ele. Unde să mă duc să lucrez? Am 600 de angajaţi. Dacă îi aduc la fereastra lui cu tot cu utilaje, zice că a venit revoluţia. Primăria nu are temei legal să rezilieze contractele“, a conchis Besciu, care a motivat întârzierea în predarea lucrărilor prin lipsa de coordonare dintre primărie şi regiile de utilităţi.
 
Axa Bruxelles-Ierusalim- Moscova-Beijing

La capitolul realizări, primarul n-a avut multe de spus. El s-a împărţit între destituirea directorilor lui Videanu şi cele câteva deplasări externe la Bruxelles, Viena, Ierusalim şi Moscova. Aseară urma să se întâlnească cu arhitectul-şef al Beijingului pentru a discuta o posibilă colaborare între cele două oraşe, în chestiuni de trafic.
 
Oprescu a declarat, la finalul bilanţului, că se vede astfel nevoit să recunoască priceperea chinezilor, chiar şi în materie de autostră zi suspendate.