Închirierea şi folosirea unei biciclete în Bucureşti nu sunt activităţi uşor de făcut. A încercat-o pe pielea lui un bucureştean de 27 de ani, care a mers la sfârşitul săptămânii trecute la centrul de închiriat biciclete Cicloteque, deschis cu mare pompă la sfârşitul lunii iulie.
 
După ce prima bicicletă încercată avea probleme cu frâna, tânărul a cerut să-i fie schimbată, însă nici a doua nu s-a dovedit mai bună, „scârţâind din toate încheieturile“. Reprezentanţii Cicloteque dau vina pe client, pentru că a plecat cu o bicicletă care avea probleme, iar cei de Protecţia Consumatorilor spun că, dacă faptele se confirmă, firma riscă ceva amenzi.

„Scârţâia din toate încheieturile“

Tudor Pop a vrut să-şi petreacă ultima zi din săptămână plimbându-se pe bicicletă, aşa că a mers la centrul de închiriat biciclete din curtea Facultăţii de Drept: „Eram convins că în cinci minute voi fi deja la Universitate“. Socoteala lui nu s-a potrivit cu realitatea. Calculatorul cu tot cu „manipulanţi“ se împotmolise în nişte simple formalităţi de înregistrare. „Într-un final, mi-au fotocopiat buletinul şi am plătit. Mi s-a dat o bicicletă şi, după ce mi-am reglat şaua, am constatat că pedala din stânga nu era fixată deloc bine şi avea probleme cu frâna principală“, povesteşte tânărul.

El s-a întors imediat şi l-a rugat pe un angajat al centrului să-i dea o bicicletă bună. „Însă noua bicicletă scârţâia din toate încheieturile, avea direcţia strâmbă şi probleme cu frâna“, povesteşte Tudor.

Tânărul spune că în pliantele de informare ale centrului scrie că firma Cicloteque nu-şi asumă nicio responsabilitare în cazul în care se întâmplă un accident. „Dacă clientul îşi rupe mâna pentru că direcţia este strâmbă. Cine este vinovat“?, se întreabă Tudor.

Cicloteque aruncă vina chiar pe „victimă“
 
Reprezentanţii Cicloteque susţin că majoritatea bicicletelor lor sunt în stare perfectă de funcţionare şi „aruncă“ vina pentru ceea ce s-a întâmplat chiar pe cel care a închiriat bicicleta. „Noi recomand m tuturor persoanelor care vin să închirieze biciclete ca, înainte de a pleca să se plimbe, să facă un tur cu ea prin faţa centrului. Din punctul meu de vedere, domnul nu trebuia să plece cu bicicleta. Trebuia să ceară să-i fie schimbată până îi aducea una bună, chiar dacă asta însemna să schimbe şi zece biciclete“, este de părere Răzvan Zaharia, team manager al Cicloteque. El mai spune că atunci când vine o persoană să returneze bicicleta, aceasta este verificată, şi dacă are ceva probleme este trecută la „defecţiuni“, iar dacă este în regulă se dă mai departe spre a fi reînchiriată.

Managerul de comunicare al firmei, Miruna Cugler, nu admite însă că vreuna dintre bicicletele de închiriat ar avea probleme: „Dacă chiar a fost aşa, este posibil să fi fost în weekend când este aglomeraţie. Nu avem cele mai performante biciclete, însă în niciun caz nu îl pun în pericol pe cel care le închiriază“. Laura Hora, consilierul de presă al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, spune că pentru a putea lua măsuri împotriva centrului de închiriat biciclete trebuie ca „victima“ să facă o sesizare la ANPC.
 
„Omul a plătit şi e firesc să-şi dorească nişte servicii bune. După ce vom primi sesizarea, vom putea să demarăm o anchetă. Dacă vom găsi nereguli, vom amenda centrul“, afirmă Laura Hora.
 
Tudor Pop, client: "Mi s-a dat o bicicletă şi, după ce mi-am reglat şaua, am văzut că pedala din stânga nu era fixată deloc bine şi aveam probleme cu frâna."

CITIŢI ŞI: CE DREPTURI AVEŢI: "Am cumpărat un aspirator care nu funcţionează"

Termopanele, o afacere profitabilă pe spinarea clienţilor nemulţumiţi