Autostrada Moldovei. Cum arată turbionul, construit în premieră în România

Autostrada Moldovei. Cum arată turbionul, construit în premieră în România Autostrada. Sursa foto: Arhiva EVZ

Autostrada Moldovei A7 este unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură din țara noastră. Aceasta conține primul nod turbion din România, construit la intersecția cu A8.

Autostrada Moldovei conține primul turbion din România. Construcția va avea 12 pasaje și o lungime cumulată a bretelelor de aproximativ 15 kilometri.

Autostrada Moldovei. Primul turbion din țara noastră

Nodul de tip turbion este situat la intersecția autostrăzilor A7 și A8. Conform proiectului pentru Autostrada Moldovei, acesta a fost construit în zona Sodomeni – Pașcani, județul Iași.

Autostrada Moldovei.

Nod rutier. Sursa foto: Facebook/DRDP Iași

Lucrările la acest nod de tip turbion sunt realizate de grupul UMB, administrat de Dorinel Umbrărescu. Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a publicat primele imagini cu acest punct construit la intersecția dintre A7 și A8.

Ne puteți urmări și pe Google News

Faza actuală a lucrărilor

În imaginile de la DRDP este vizibil traseul A7 Mircești – Pașcani, precum și bretelele din zona turbionului. Constructorul se află în faza de decopertare a stratului vegetal și de relocare a rețelelor de utilități.

Autostrada Moldovei

Șantier. Sursa foto: Facebook

„În acest moment, nodul de tip turbion de la Pașcani este o investiție unică în România, construit cu o viteză de proiectare de 80 km/h, la o rază minimă a bretelelor de 400 de m. Acesta va fi compus din nu mai puțin de 12 pasaje rutiere și va avea o lungime cumulată a bretelelor de 15 km”, arată DRDP Iași.

Autostrada Moldovei

Autostrada Moldovei. Sursa foto: Facebook

Autostrada Moldovei. S-a aprobat studiul de fezabilitate pentru tronsonul Pașcani Suceava

Zilele trecute, Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR aprobat Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul A7 Pașcani-Suceava. Conform DRDP Iași, acesta va avea o lungime de aproximativ 62 de km. Valoarea estimată pentru finalizarea acestei porțiuni ajunge la 7,79 miliarde de lei (fără TVA).

Conform planului, Autostrada Moldovei va fi împărțită în două loturi. Contractele pentru construcția acestora sunt licitate separat. Lotul 1 are 33 km și conține un nod rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C. De asemenea, Lotul 2, de 28, 97 km, cuprinde un Nod Rutier între aeroport și Drum de legătură DN 29 şi aeroport.