Procesul a fost pornit de un proprietar din zonă care susţine că municipalitatea i-a luat 60 de mp din curte fără să-l exproprieze, iar pilonul pasajului se afla la 3 m distanţă de balconul său, potrivit hotnews.ro. Primăria Capitalei poate face recurs.
„Am cerut anularea autorizaţiei de constrire a pasajului, emisă în regim de urgenţă de Primăria Capitalei, pe 12 iulie 2011. Această autorizaţie a fost emisă ilegal deoarece nu are la bază un Plan Urbanistic Zonal şi a fost emisă în regim de urgenţă nejustificat. Aceste autorizaţii se emit în regim de urgenţă în caz de taifun, cataclism, cutremur. Aici nu era nicio urgenţă”, a declarat Mihai Daneş, pentru hotnews.ro, proprietarul care a obţinut anularea actului administrativ.
Lucrare începută, deşi nu avea buget
Lucrările la Pasajul Ciurel au început în 2010 şi au fost oprite la scurt timp din cauza lipsei de fonduri. Din lucrare nu s-a realizat decât un pilon al podului şi s-a început fundatia pentru altul.
Potrivit Planului Urbanistic Zonal, aflat în dezbatere publică pe site-ul Prmăriei Capitalei, neaprobat încă de Consiliul General, şoseaua reprezintă o rută alternativă la bulevardul Iuliu Maniu şi va lega centrul Bucureştiului de autostrada Bucureşti-Pitesti (A1). A1,
Societatea civilă s-a opus, în nenumărate rânduri, acestui proiect motivând că maşinile care vin de pe A1 vor fi încurajate să tranziteze centrul Capitalei.
Primăria Capitalei a declarat pentru hotnews.ro că lucrările la pasaj pot continua până la judecarea recursului la Curtea de Apel.
Vezi aici planul de construire a drumului expres.