An cu pierderi pentru Ringier România

An cu pierderi pentru Ringier România

2009 s-a soldat cu o cifră de afaceri mai mică, însă, luna trecută, bilanţul financiar al companiei a fost pozitiv.

Criza economică-financiară a afectat puternic piaţa media, principalele trusturi fiind nevoite să recurgă la restructurări, tăieri de costuri, închiderea sau vânzarea titlurilor.

Ringier România a înregistrat, în 2009, o cifră de afaceri mai mică cu 27,6% faţă de anul anterior. În primăvara anului trecut, compania a închis cotidianul gratuit „Compact” şi a restructurat echipa editorială de la „Evenimentul zilei”.

Toate aceste măsuri nu au reuşit însă să compenseze veniturile cu 50% mai mici ale publicităţii pe segmentul print, iar pierderile trustului s-au ridicat la 57,6 milioane de lei.

În februarie 2010, compania a fost nevoită să recurgă la restructurări masive, „Evenimentul zilei” şi „Capital” au fost vândute lui Bobby Păunescu (regizor şi patron al televiziunii B1), iar revista „Diva” a fost închisă.

„Am văzut deja primele rezultate pozitive ale acestui plan. (...) Indicatorul performanţelor financiare a fost pozitiv şi sperăm să putem face faţă scăderii publicităţii cu acest nivel de costuri”, a declarat Marius Hagger, director Ringier România.

Şi presa on-line a înregistrat o scădere de 19% a veniturilor din publicitate, faţă de 2008. Ringier a investit în portofoliul on-line, iar, ca rezultat, site-ul libertatea.ro se clasează printre primele trei site-uri de ştiri din România. Ringier Internaţional şi Axel Springer au intrat într-un joint venture pentru Europa de Est, însă nu se ştie dacă din această alianţă va face parte şi România.

„Aştept cu interes ce strategii şi măsuri anticriză va adopta guvernul, întrucât revenirea afacerii noastre la profitabilitate depinde de redresarea economiei.”, MARIUS HAGGER, director Ringier România

Ne puteți urmări și pe Google News