Oalimentaţie prea săracă vă poate cauza probleme de sănătate, cum ar fi afecţiunile cardiace. De asemenea, dacă săriţi peste micul dejun riscaţi să vă simţiţi obosiţi toată ziua.

Specialiştii americani, citaţi de site-ul eDiets, şi cei români vă spun care sunt cele mai mari greşeli pe care le puteţi face dacă sunteţi la regim şi vă sfătuiesc cum să le evitaţi.

1. Înfometarea. Trei mese pe zi şi două-trei gustări vă menţin nivelul de energie şi metabolismul, inclusiv când sunteţi la regim. „Dietele cu mai puţin de 1.000 de calorii nu sunt recomandate deoarece cauzează dezechilibre în organism, periculoase pentru inimă. Nici regimurile disociate care exclud grupe de alimente nu sunt bune pentru că scad nivelul anumitor minerale din organism“, vă sfătuieşte Eduard Adamescu, medic specialist diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice la Cabinetul de diabet zaharat şi obezitate Moşilor, din Bucureşti. Foarte important este să nu săriţi peste micul dejun. În caz contrar, riscaţi să fiţi obosiţi sau să suferiţi de astenie.

2. Exerciţii fizice în exces. Sportul este important, dar activităţile fizice pe care le faceţi cu plăcere şi pe care le puteţi menţine toată viaţa sunt mai importante decât exerciţiile dificile pe care nu le veţi putea face pe termen lung. „30 de minute de mers pe jos vă ajută să consumaţi 200 de calorii. Un Big Mac conţine 600 de calorii“, punctează nutriţionistul.

3. Fără grăsimi. Mai multe studii realizate de cercetătorii de la Harvard arată că dietele sărace în grăsimi favorizează creşterea în greutate. Pentru a slăbi trebuie să consumaţi mai multe grăsimi bune, cum sunt cele mononesaturate şi polinesaturate. „Aceste grăsimi se găsesc în uleiurile vegetale şi sunt necesare organismului. Vitamina K este responsabilă de procesul de coagulare a sângelui, iar vitamina E men- ţine ţesutul osos sănătos“, afirmă specialistul în nutriţie. Vitamina E ajută la formarea epiteliului şi protejează celulele responsabile de reproducere.

4. Eliminarea tuturor gustărilor. Acestea vă pot ajuta să slăbiţi. Fiţi sigur însă că înlocuiţi dulciurile, chipsurile, prăjiturile şi covrigeii cu gustări sănătoase precum nuci, iaurturi, ţelină. „Covrigeii, sticksurile sau alte gustări de acest gen vă fac mai mult rău. Dacă îi puneţi pe birou, nu mai sunteţi atenţi la cantitate şi nu vă mai daţi seama cât mâncaţi“, explică Eduard Adamescu.

5. Mâncaţi orice la restaurant, la prieteni sau în călătorii. „Concediul nu trebuie să fie un context pentru a renunţa la dietă. Într-o săptămână de concediu puteţi câştiga kilogramele pe care le-aţi pierdut în câteva luni“, vă avertizează nutriţionistul. La restaurant, profitaţi de faptul că aveţi de unde alege şi cereţi alimente sănătoase.

6. Contabilizaţi toate caloriile. Nivelul insulinei influenţează metabolismul, adica rată cu care ardeţi grăsimile. Este important să aveţi mese echilibrate pentru ca nivelul insulinei să se menţină. „Contabilizarea caloriilor, necesară în unele cazuri, poate fi făcută pe termen lung doar de medic. Important este să aveţi idee despre cantitatea de calorii conţinută de alimente. O masă abundentă poate creşte nivelul de insulină“, mai spune medicul.

7. Regimul fără fructe. Dietele extrem de scăzute în carbohidraţi şi fără fructe vă determină să mâncaţi mai mult. Consumaţi cantităţi moderate de fibre şi nutrienţi precum căpşune, mure, kiwi, grepfrut şi piersici. „Fructele nu trebuie excluse din dietă în nici un caz. Sunt furnizori foarte buni de vitamine şi minerale“, mai spune nutriţionistul Eduard Adamescu.