600 de mesaje cu "dureri"

600 de mesaje cu "dureri"

Ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, a prezentat astăzi situaţia centrului de sesizări “Ce Te Doare?”. Astfel, potrivit unui comunicat de presă, în perioada 23 februarie – 11 martie, au fost transmise aproximativ 600 de mesaje telefonice şi e-mailuri.

Cele mai multe sesizări (25%) au vizat sectorul sănătăţii publice şi au ridicat probleme precum comportamentul medicilor de familie:

  • refuzul eliberării de prescripţii gratuite,
  • acceptarea cadourilor în schimbul serviciilor medicale prestate,
  • nerespectarea programului de lucru,
  • comercializarea de medicamente prin intermediul cabinetelor medicale proprii.

De asemenea, se reclamă starea precară de curăţenie din anumite unităţi sanitare, precum şi timpul lung de aşteptare pentru tratament în centre de recuperare sau de sănătate.

Au fost recepţionate şi mesaje de mulţumire, adresate anumitor cadre medicale, pentru comportamentul medical şi uman de excepţie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Coadă la operaţii

Circa 20% dintre mesaje se referă la asistenţa medicală în spitale şi reclamă:

  • durata mare de aşteptare pentru intervenţii chirurgicale programate,
  • tratamentele inadecvate,
  • solicitarea plăţii materialelor sanitare,
  • lipsa de interes a medicilor privind tratamentul bolnavilor,
  • cazuri de posibil malpraxis aflate în curs de investigare.

18% dintre sesizări vizează sectorul farmaceutic şi semnalează:

  • lipsa de medicamente în anumite judeţe/localităţi,
  • solicitarea reintroducerii anumitor medicamente pe listele care beneficiază de compensare,
  • lipsa laptelui praf gratuit.

Restul mesajelor au vizat:

  • sectorul legislativ şi al asigurărilor de sănătate (nemulţumiri legate de rezolvarea contestaţiilor înaintate comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, solicitarea de informaţii privind costurile anumitor servicii medicale, eliberarea anumitor acte),
  • pe cel al resurselor umane (lipsa posturilor de încadrare a medicilor rezidenţi conform specialităţii absolvite, neacordarea anumitor drepturi salariale, lipsa medicilor specialişti din anumite localităţi)
  • aspecte care nu ţin de competenţa Ministerului Sănătăţii.

Linia Verde “Ce te Doare?” a fost înfiinţată pentru a înregistra deficienţele semnalate de către pacienţi în asigurarea asistenţei medicale şi problemele medicilor în exercitarea profesiei.