Compania Eco-Rom Ambalaje, cea care a pus in practica in Romania sistemului "Der Grune Punkt" - Punctul Verde, a realizat anul trecut venituri de aproape un miliard de euro si a valorificat 32,3% din totalul ambalajelor din piata, adica 525.000 de tone de ambalaje, potrivit unui comunicat.
Firma de reciclare are in prezent aproape 640 de clienti in Romania, producatori si comercianti de bunuri de larg consum ambalate, care contribuie cu o anumita suma - in functie de cantitatea de ambalaje scoasa pe piata - la procesul de reciclare.
Printre fondatorii Eco-Rom se numara aproape toti producatorii de bunuri de consum ce folosesc PET-uri la noi, Coca-Cola, QAB (imbuteliatorul Pepsi), Borsec sau Argus Constanta. De fapt, PET-ul a fost cel mai reciclat ambalaj anul trecut, potrivit Eco-Rom, 31% din ambalajele reciclate in Romania intrand in aceasta categorie.
"Companiile afiliate la sistemul propus de Eco-Rom Ambalaje au avut numai de castigat in anul 2006. In timp ce obligatiile legale (de reciclare - n.r.) ale companiilor au crescut fata de anul precedent cu 45%, efortul lor financiar a crescut cu numai 30%", explica presedintele Eco-Rom Ambalaje, Mugurel Radulescu.
Potrivit acestuia, compania se va axa in 2007 pe extinderea in mai multe localitati a unor proiecte-pilot de colectare selectiva a deseurilor, mai ales ca Romania trebuie sa atinga anul acesta o tinta de colectare de 34%.
Conform datelor statistice din ultimii doi ani, cantitatea totala de ambalaje pusa pe piata este in continua crestere, cu 10%-15%, in conditiile in care se mentine tendinta de majorare a consumului. Obiectivele de reciclare si valorificare pentru fiecare agent economic care introduce ambalaje pe piata din Romania cresc in fiecare an, in 2013 ajungand la 55%.
Ambalaje
Deseurile reciclate in 2006
31% plastic 25% hartie-carton 19% sticla 19% lemn 6% metal Sursa: Eco-Rom