Aproximativ un sfert dintre orăşenii din România spun că nu le place să meargă la cumpărături. Dintre aceştia, două treimi sunt bărbaţi, arată un studiu internaţional publicat de GfK România.
Media de vârstă a acestor persoane este uşor mai ridicată decât cea a fanilor shoppingului.
Această atitudine nu are legătură cu lipsa resurselor. Atât cei care evită cumpărăturile, cât şi cei pe care îi distrează au venituri similare şi nu sunt nici mai pesimişti, nici mai optimişti în legătură cu felul în care va evolua situaţia lor financiară în viitorul apropiat.
Consumatorii cărora nu le place să meargă la cumpărături sunt mai puţin înclinaţi decât ceilalţi să cumpere ceva doar pentru a se răsfăţa (38% faţă de 68%), potrivit studiului GfK.
În acelaşi timp, mai puţini dintre ei au obiceiul de a căuta în mod activ noutăţile în materie de produse (13% faţă de 34%).
Ne sfătuim cu prietenii în materie de cumpărături
Însă aceasta este doar o atitudine, pentru că, în realitate, aceşti oameni fac cumpărături aproximativ la fel de des ca cei care adoră shoppingul. Şi gradul de dotare cu produse electronice, de IT şi comunicaţii este acelaşi.
Pe de altă parte, cei pe care nu îi amuză ieşitul la cumpărături sunt mai dificil de atras, în special către produsele noi. Ei nu le caută în mod activ, iar punctele de contact cu ei sunt mai puţine.
De exemplu, ei citesc puţin mai rar ziare (50% le citesc săptămânal, faţă de 58% în cazul celorlalţi) şi mai ales reviste (32% le citesc săptămânal, faţă de 45% dintre fanii shoppingului). În plus, sunt oamenii care pot fi găsiţi mai rar în reţelele de socializare (13% faţă de 25%).
Dacă se informează în legătură cu ceva ce vor să cumpere, este mai puţin probabil să meargă prin magazine (6% faţă de 11%).
Totuşi, principalul canal de informare este acelaşi pentru ambele categorii de consumatori. Atunci când vor să se informeze despre posibilele achiziţii, 54% dintre ei - fie că le place shoppingul, fie că nu - discută cu prietenii şi cunoscuţii.