Din 2002, Volkswagen a comercializat peste 300.000 de unitati din modelul Touareg. Pentru o masina de aceste dimensiuni, cu preturi ridicate si, prin urmare, marje de profit generoase, cifra reprezinta un motiv de mandrie pentru constructorul german, care are si o explicatie a succesului. Volkswagen Touareg este o masina ce insumeaza polivalenta unui SUV, placerea in condus a unui model sport si confortul unui sedan.

2.300 de noutati

La prima vedere, s-ar putea spune ca faceliftul de la mijlocul duratei de viata a primei generatii Touareg nu aduce prea multe schimbari. Chiar daca foarte asemanator SUV-ului pe care il stiam, cel lansat de curand in Tunisia insumeaza aproximativ 2.300 de componente noi.

Modificarile s-au adresat problemelor identificate la masinile vandute anterior, dar si dorintei de a face din Touareg un produs cat mai special. Majoritatea ajustarilor s-au operat sub caroseria care, fiindca a fost considerata foarte reusita, este aproape identica.

Touareg a primit cateva sisteme de siguranta si confort de ultima generatie, intre care ACC (Adaptive Cruise Control), dotat cu radar, care incetineste si reaccelereaza masina pana la viteza aleasa, in functie de trafic.

Sunt disponibile doua motorizari pe benzina si trei pe motorina, cu puteri cuprinse intre 174 si 350 de cai-putere. Cel mai impresionant este dieselul V10 de 313 CP si un cuplu maxim urias: 750 Nm.

Toate schimbarile au un pret. In cazul de fata, cel aflat deja la dealerii VW. Vestea cu adevarat buna este ca pe un Touareg nou se va plati la fel ca pe unul comercializat anterior. In Romania, cel mai accesibil model (R5) costa 32.042 de euro (CIP).