14 români s-au mutat la alt operator, cu tot cu număr
- Adam Popescu
- 31 octombrie 2008, 05:35
Până acum, 2.841 de persoane au depus cerere pentru a se porta într-o altă reţea de telefonie. Procedura durează până la zece zile.
La zece zile de când portabilitatea numerelor de telefon a fost introdusă în România, 14 utilizatori ai serviciilor de telefonie s-au mutat deja la un alt furnizor, păstrându-şi numărul actual, anunţă Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC). Potrivit instituţiei, până acum au fost depuse 2.841 de cereri de portare a numărului. Dintre acestea, 2.769 au fost pentru schimbarea operatorului de telefonie mobilă şi 72 pentru cea a furnizorului de telefonie fixă. Întregul proces de schimbare a furnizorului de servicii de telefonie durează maximum 10 zile de la data depunerii cererii.
ANC a anunţat că miercuri s-a finalizat portarea cu succes a primului număr de telefon din România în altă reţea. „Înţeleg că persoana care şi-a schimbat prima furnizorul, portându-şi numărul de telefon, este foarte mulţumită de alegerea făcută şi de uşurinţa şi rapiditatea cu care s-a desfăşurat procesul de portare“, a declarat Liviu Nistoran, preşedintele ANC. Primul român care şi-a luat numărul actual de telefon şi l-a portat în altă reţea este Dorin L., din Iaşi. Printre ceilalţi utilizatori care şi-au portat deja numărul în altă reţea se află şi un clujean pe care ANC l-a chestionat în legătură cu motivele care l-au determinat să renunţe la vechiul operator. Răspunsul său a fost: „Am plecat din fosta reţea deoarece calitatea serviciilor era slabă şi am fost nemulţumit de modul în care am fost tratat ca şi client. Eu sunt din Cluj şi se întâmpla des să nu am semnal, deşi e unul dintre oraşele importante ale ţării. Altă dată, deşi aveam semnal, nu puteam vorbi. Atunci când am semnalat furnizorului problemele cu care mă confrunt, acesta nu a făcut nimic“. Operatorii, mai atenţi cu clienţii „Succesul portabilităţii nu trebuie apreciat în funcţie de numărul de portări care au loc, ci trebuie apreciat mai ales în funcţie de eforturile pe care le fac operatorii pentru a-şi păstra clienţii, prin oferte mai avantajoase, calitate mai bună a serviciilor şi tarife mai mici“, a mai spus Liviu Nistoran. Cei care doresc să-şi schimbe operatorul actual de telefonie, păstrându-şi numărul, pot găsi toate informaţiile necesare pe site-ul www.portabilitate.ro. Deja aacesta înregistrează în medie 2.000 de vizitatori pe zi, conform ANC.