Croaţia riscă să atragă criticile Bruxelles-ului, după ce a relansat o campanie ce încurajează consumul de produse locale, ca metodă de revitalizare a economiei afectate de criză, potrivit Reuters.
Campania „Să cumpărăm produse croate!“ a fost susţinută în ultimii ani de Camera de Comerţ şi Industrie din Croaţia, dar a devenit mult mai discretă după ce, în 2006, a atras criticile Comisiei Europene, nemulţumită de faptul că Zagrebul încurajează protecţionismul, în dauna liberei concurenţe.
Sloganul a redevenit vizibil sâmbătă, odată cu apariţia în cele mai importante ziare croate, dar Camera de Comerţ şi Industrie a exclus posibilitatea unor divergenţe cu UE, în condiţiile în care bugetul campaniei nu este asigurat din fonduri publice. Într-un comunicat, reprezentanţii instituţiei au încurajat consumul de produse locale pentru „a proteja slujbele, pensiile şi prosperitatea viitoarelor generaţii“. Asta în condiţiile în care premierul Ivo Sanader şi analiştii au avertizat că mii de persoane şi-ar putea pierde locurile de muncă în 2009.