Planul de dezvoltare pe următorii 20 de ani a reţelelor de transport din Bucureşti a fost aprobat ieri de consilierii generali, după ce timp de două luni fusese afişat pe site-ul municipalităţii, în dezbatere publică.
Acesta conţine măsurile ce trebuie luate de viitoarele administraţii astfel încât infrastructura de transport să ţină pasul cu dezvoltarea oraşului. De exemplu, până în 2013, viitorul primar ar trebui să facă opt proiecte pentru completarea inelului interior al oraşului, patru pentru inelul exterior de circulaţie, mai multe artere de legătură cu autostrăzile şi drumurile naţionale, precum şi extinderea liniilor de tramvai şi metrou.
Masterplanul prevede că, în următorii cinci ani, gradul de motorizare în Capitală va creşte cu 32%, iar până în 2027 - cu 93%. Primarul Adriean Videanu socoteşte că, dacă primăria nu va investi şapte miliarde de euro pentru implementarea tuturor proiectelor prevăzute de acest plan, oraşul se va sufoca. Masterplanul pentru transportul urban a fost realizat în 2007 ca o îmbunătăţire a studiului de trafic făcut la finele anilor ’90 de japonezii de la JICA.